Jumaat, Oktober 31, 2008

Raya: Ada Lagi

“Selamat Hari Raya, Kemat” sapa kawan aku. Kami bertemu di masjid. Usai menunaikan solat Jumaat tadi. Memang lama benar sudah tidak ketemuan.

”Eh... raya mana pulak nie. Syawal dah abis la”

“Eh yer ker. Bukan hari nie baru 31 hb”. Yakin benar dia dengan tarikh itu. Yelah kalau udah 1 Oktober bersamaan dengan 1 Syawal, maka pastinya Syawal masih ada lagi jika Oktober belum berganti.

“Masa bila pulak kalender Islam ada 31 hari dalam sebulan. Kalau tak 29 hari, 30 hari jer”

"Aha. Tak perasan lak aku. Semalam la Syawal terakhir ek”

"Apa pulak. Hari nie dah 2 Zulkaedah pun”

"Ulpsss...”

Nota kaki: Abis tu kuih raya berbalang kat rumah tu aper cerita.....

11 ulasan:

Kujie berkata...

nak sebalang..dah abis musim raya ni baru teringin nak cari

:p

shasha berkata...

hahaha...ada kawan yg berpikiran sama gak...kelakar..

Mazarina berkata...

nak biskut..nak biskut...hehee

paiseh berkata...

kemat? manager kemat hassan? huhuhuhuhuhuu..!!

akirasuri berkata...

Hehe.. Beskot kami telah selamat direwangkan separuh raya lagi.. :D

faridmw berkata...

salam
itu raya sakan sangt... orang raya sebulan.. mgkin dia raya setahun kot.. hehehe

tasikmerah berkata...

tat ada tak? kuih raya aku tak dan 25 ramadan dah habis. ha ha.

kingbinjai berkata...

ha ha semalam ada member terkena juga

neeziee berkata...

aku belum pernah beli kuih raya lagi.mungkin tahun depan.mungkin.

13may berkata...

uikkk??? kuih raya ada lagi ker??? hehhe hehhe

kemat berkata...

kujie:
kena datang rumah la kak kujie

shasha:
saya pun tersasul gak mulanya

mazarina:
nym..nyum..heheh

paiseh:
:)

akirasuri:
pasti sedap

faridmw:
semangat raya yg belum luntur

tasik:
tu bukan kuih raya tu..tu kira kuih poser tu..

kingbinjai:
ramai gak yg tak perasan sebenarnya

neeziee:
thn depan kalu dah kawen kena wat sendiri

13 may:
ada..