Rabu, Oktober 29, 2008

Masak: Resepi Rahsia

Aku. Kalau memasak lebih gemar gunakan bawang besar.

Awek che’gu yang sentiasa jadi pengkritik dan penasihat aku lontarkan soalan nie suatu hari. Mungkin setelah lama memerhati.

”Apa rahsianya guna bawang besar nie”

”Err.. sebenarnya malas nak kupas bawang kechik. Kena kupas 3-4 ulas. Guna bawang besar sebiji dah cukup”

”Cheh. Malas rupanya. Ingatkan ada petua tadi”

7 ulasan:

cikdinz berkata...

dah agak dah...hehehee...

cikin berkata...

kalau masak guna bawang besar rasa lagi sedap sbb ada manis² bawang.heheh.

itu pendapat aku la. :D

antalya berkata...

setuju dgn pendapat cikin tu..bwg besar lebih manis

shasha berkata...

org kata bawang besar lagi sedap..manis rasanya...

tasikmerah berkata...

sama la kita bang... ha ha. aku kadang2 masak kari pun pakai bawang besar... malas punya hal~



.

faridmw berkata...

salam... susah tul nak kata sbb diri ini sangat doif dalam bidang masak memasak... rasa masak tak boh bawang pon sedap kot... hehehe... panji orang yang masak tu seorang yang cekap... hehehe

kemat berkata...

cik dinz:
hehe..apalah yg kamu nak harapkan lagi pada chef lelaki cam aku nie

cikin:
ooo..yer ker

antalya:
sekarang baru tau

shasha:
petua nie

tasik merah:
kamu juga..dusyum...

faridmw:
dok kat perantauan mesti kene terer masak, kalau tak mana nak cari masakan tempatan