Isnin, Oktober 06, 2008

Ceritalah Raya

Atas sebab malas nak bangun pagi. Aku cuti hari nie. Apa barang kelam kabut bangun pagi mandi gi opis ari nie. Raya kan sebulan.

Namun, mungkin kerana aku nie suami mithali, kenalah jugak redah jammed pagi-pagi hantar awek che'gu ke sekolah. Biler dah segar nie, malas pulak nak sambung tidur balik. Terus jer lepak kat cc (walaupun lom mandi)....

Ingat aku sorang jer. Ramai gak budak-budak sekolah yang ponteng dok layan main game kat sini. Budak-budak nie. Menyorok kat sini ek. Aku report kat polis gak diaorang nie. Baru jer raya itu ari mintak maaf kat mak ayah, cikgu. Nak belajar rajin-rajin konon.

Tiba-tiba Man tipon. Ajak aku gi beraya. Cheh. Macam tau-tau jer aku cuti. Malaslah nak gi beraya.

"Mana ada orang beraya hari nie Man. Entah-entah depa posa 6 ker. Tunggu open house jelah". Aku bagi alasan.

"Ko nak makan lontong tak. Aku baru call Liza tadi. Dia cakap lontong semalam ada lagi. Tinggal nak panas balik jer"

Lontong. Liza. Cam best plak idea Man nie. (Liza awek yang cuba ngorat kitaorang suatu ketika dulu. Heheh. Tukar cerita sket. Apa kelas kitaorang yang mengorat. Tapi bapak dia garang sket. Sebab tu lah kot tak der orang berani ngorat Liza sampai sekarang)

"Err..bapak dia ada kat umah ker"

"Bapak dia kerja hari nie. Mak dia ada la kat umah"

"Wokeh. Kasi aku 45 minit. Balik mandi dulu. Jumpa kat umah ko nanti"

"Lamanya bersiap. Ko kat mana nie"

"CC"

"Ngan tak mandi. Cheh"

8 ulasan:

neeziee berkata...

sedap tu lontong.

syida berkata...

he2..kantoi:P

puterikurekure berkata...

wah2!
report kat awek che'gu kang...

;P

cikin berkata...

tolong tapau sikit untuk saya ye. ekekek..

tasikmerah berkata...

liza burung hantu.... :)

tak mandi tuuuuuuuuuu...... :p~~

shasha berkata...

sedap lontong cik liza??..salam aidilfitri...

Lan Rambai berkata...

ko gosok gigi tak?

kemat berkata...

neeziee:
slurrpp....

syida:
hehe

puterikure2:
shhhhh...

cikin:
tak sempat nak tapau..kami dah abiskan pun

tasikmerah:
sejuk la nak mandi pagi2

shasha:
nyumnyum

lanrambai:
dah...