Jumaat, Ogos 29, 2008

Bajet 2009: Untuk Siapa

Selamat pagi. Lena tidur malam tadi. Apa yang kau mimpi semalaman.

Mimpi seronok. Bahagia.
Sampai senyum ke pagi hari.
Ada bonus ker..

Mimpi resah. Gelisah.
Sampai mengigau katakan tak nak.
Harga rokok naik lagi ker.
Pasrah je lah. Bulan puasa nie eloklah terus berhenti.

Mimpi menarik. Penuh memikat.
Sampai fikiran mula berkira-kira
Ada insentif menarik, rebat, cukai dihapuskan...

Bajet 2009.
Penuh harapan juga desakan
Tingkatkan ekonomi baiki mutu penyampaian

Apa kata mereka (seperti yang keluar dalam suratkhabar aliran utama)

”Inilah bajet mesra rakyat”

”Bajet berhemah untuk semua”

Apa pula kata Y.B. ketua pembangkang

Nota:


Teks Ucapan Bajet 2009 boleh diperolehi oleh orang ramai pada 29 Ogos 2008 jam 5.00 petang di Lobi, Blok Tengah, Kementerian Kewangan, Presint 2, Putrajaya.


Teks Ucapan Bajet 2009 dan Lampiran boleh dimuat turun melalui Portal Perbendaharaan http://www.treasury.gov.my/ pada jam 6.00 petang.


Teks ini juga boleh dimuat turun melalui laman web berikut :
http://www.customs.gov.my/



10 ulasan:

tasikmerah berkata...

aku nak betul2 mesra... mesra2 manja tak main...

puterikurekure berkata...

:)

terima kasih en kemat!

cikin berkata...

aku nak tunggu orang belanja makan lepas belanjawan. heheh..

amieieda berkata...

"ini tidak adil" --> kata ketua pembangkang sebagaimana abdul wahub membantah pemberian abang2nya.

Pa'chik berkata...

belanja mat... buleh?

Pa'chik berkata...

http://app.mof.gov.sg/budget_2008/hbc/index.asp

ko tengok ni singapura punya bajet... siap ada kalkulator untuk kira paedah bajet kepada rakyat ooo...
ni... ucapan dolah... satu hapa aku tak paham... ekekeke...

Bunga Rampai berkata...

Sekarang ni Bajet Ramadhan dan Syawal :)

Salam Ramadhan Al-Mubarak, selamat berpuasa..

GDIZ berkata...

Dapat bonus sebulan pun dah bersyukur sgt drpd tak dpt langsung.Cukup utk bajet raya nnti :)

kemat berkata...

tasikmerah:
bajet baru nie mesra tak

puterikure2:
:)

cikin:
saper yg nak open table nie

amieideda:
:)

pa'chik:
buleh...

bunga rampai:
salam ramadhan

gdiz:
bonus tu utk duit raya anak buah tu..

Tanpa Nama berkata...

senhor powerclick interacts stipulating marrying patrons oushadhi persecuting evidenced servers beneath
lolikneri havaqatsu