Rabu, Ogos 13, 2008

Seni Masakan

Malam tadi. Aku mengambil alih tugas chef dari awek che’gu. Yang aku nasihatkan berehat atas sebab-sebab kesihatan. Tapi atas sebab mungkin kurang yakin dengan hasil hidangan malam tu, awek che’gu tetap berada di dapur memantau tugasan aku.

"Orang lelaki nie kalau masak berseni" kata aku sambil menumbuk cabai. Tak sah kalau masak tak der sambal belacan. Macam tengok Majalah 3 tapi bukan Nurul Syuhada yang jadi pengacaranya. Macam ada yang tak kena jer....

Seni masakan lelaki dapat dilihat dari gaya dan pemilihan bahan masakannya. Itu istimewanya kami.

"Kami curahkan kasih sayang dalam masakan" kata awek che’gu yang tak mahu mengalah. Dia yang tadi dok bersila kat bawah, bangun berdiri lihat keadaan kabinet dapurnya.

"Seni!!!!. Ini bukan seni nie. Bersepah sana sini"

"Seni la nie. Awak mana tau"



Err..Seni la kan...

Nota: Kami lelaki memang suka masak (kadangkala la) dan sering berbangga dengan hasil masakan sendiri (selalunya) tapi jarang/ malas nak kemas dapur.

18 ulasan:

amieieda berkata...

abstrak tu bro...lelaki je nampak.

GDIZ berkata...

Ya Allah..bersepahnye..heheh. Sian nengok ikan tu ha..;p

Mcm masak sup je..bahan2nye....

Miann'z berkata...

bersepah takpe..yg penting hasil masakan shedap....licin segalanya...hehehe

neeziee berkata...

lauk ikan goreng je ke malam tadi..

syida berkata...

tau xper...:D

tasikmerah berkata...

halus sungguh seni masakan kamu bro...

ppssstttt... kesediaan nak memasak tu aku puji....

Tanpa Nama berkata...

anak lesong pantang letak gitu. lucah...

cikin berkata...

sblm komen nk gelak dulu puas². muahahahahhahahahahahahaaaaaaaa...

adoila en kemat. dapur umah kena serang garuda ke kena serang ikan todak? hahahhahaa...

fafarafa berkata...

seni tu terletak pd mata yg memandang. mungkin pandangan awek che'gu tu lain sket kot (pandangan yg lebih rasional+realistik mungkin)...hhehehehhehhhe

antalya berkata...

normal la keadaan ni..lelaki ke dapur..kecah. sy yakin encik kemat masak sedap

arianna adrizal berkata...

tang sering berbangga tu mmg setuju banget!

hahahahahahah...

kemat berkata...

amieieda:
kan..kan..

gdiz:
masak cincai...hahah

mianz:
mabeles

neeziee:
macam-macam ada..

syida:
:)

tasikmerah:
terima kasih

anonymous:
err..nanti aku alih.., letak kat situ lepas menumbuk haa..

cikin:
puting beliung

fafarafa:
hehe..err ada kaitan ngan rafa benitex tak..hehe

antalya:
hins..hins...

anne:
bila lagi

madulebah berkata...

Hik hik hik

Aku. No komen

Bunga Rampai berkata...

:))

Salam.

kemat berkata...

nida:
kamu tak perlu komen. nnti aku segan 'mster chef' komen pasal masakan aku

bunga rampai:
salam

serindit rimba berkata...

Ha..

betul-betul. seni sungguhlah!

kemat berkata...

serindit timba:
heheh

$h@$h@ berkata...

bagusnya...harap en black...sorry laa...