Jumaat, Ogos 22, 2008

Minyak Dah Turun (kata mereka pada pengundi Permatang Pauh)

Dah lama kami tunggu. Cuma hujan yang turun.

Kami terus menanti. Dengan sabar. Katanya awal bulan depan. Lepas merdeka. Kami semakin pasti. Satu dunia begitu rentaknya.

Akhirnya saat itu tiba juga. Lebih awal dari sepatutnya. Ramai dah mula senyum. Sekalipun cuma satu kupang lima duit sahaja.

Ada yang berkata. Ini Permatang Pauh punya cerita. Tak kisahlah. Aku tumpang gembira. Harap-harap lepas nie ada lagi. Takkan sekali ini. Takkan sampai di sini. Atau kalian perlukan satu ’Permatang Pauh’ lagi.

Selamat Merdeka Malaysia. Hasil bumi itu kita punya. Kita kongsi sama-sama. Antara rakyat Malaysia.

Bacaan tambah pengetahuan di sini dan sini.

11 ulasan:

Water Lily berkata...

Yay! We need another permatang...Tiap-tiap bulan pun takpa.

Janji minyak turun!

Betul ke turun?

syida berkata...

ho3..sy dgr berite kt radio kl pg jumaat mmg r kate cam2 tp ayat nk 'kaji semula' yg x besh 2..hu2..hrpnye betol r..

kingbinjai berkata...

bagi, ambik kan?

blackpurple @ jowopinter berkata...

Orang nak kasi, ambil. Pangkah, rahsia. Ha ha ha!

amieieda berkata...

ok la tuh...
kan dah dijanji
harga di semak sebulan sekali
bukan janji bebaru ini..
rebatpun boleh tuntut lagi...
nak turun 'banyak' sekali??...
tunggu kot tukar memanda menteri..
tabur janji...
tepati belum tentu lagi...
apapun..aku pun nak turun lagi..
klau tu la cara k'jaan pancing undi
letak2lah jawatan YB lagi..
minyak turun rakyat suka hati.

$h@$h@ berkata...

erk...sejak turun blum isi minyak lagi..

tasikmerah berkata...

tapi masalahnya beras tak turun, minyak tak turun, neskepe tak turun, sardin cap ayam tak turun... haih~

achik berkata...

ye2 je opismet bagitau2 ura2 nak turun jadi 2 hengget.. tipu sungguh.. huh!!

kel@mbu berkata...

minyak dah trun.. pak lah bila lagi.. hehehe..

cikin berkata...

'Gula-gula' yang berharga 15sen. hehehhe..

kemat berkata...

waterlily:
ini betul-betul...bukan main-main..

syida:
nie dah sah dah..harap-harap cukup bulan turun lagi..

kingbinjai:
orang memberi kita merasa

jowopinter:
syyyy....

amieieda:
syoknya sampai berpantun

shahsa:
dah turun lambat sket isi takper

tasikmerah:
kalau dah naik, tak kan depa nak kasi turun, time nie depa kata minyak ngan beras takder kaitan

achik:
2 hinggit seliter..kene tunggu lagi laa..

kelambu:
:)

cikin:
gula-gula berkolesterol nie..tak elok untuk kesihatan..