Khamis, Ogos 21, 2008

Halia Untuk Buang Angin.

Awek Che’gu kata badanya berangin. Aku fikir dia sejuk. Yelah, sekarang nie selalu benar hujan turun. Aku tutup kipas.

”Bukan sebab angin kipas laa... badan nie berangin rasa semput, mengah macam tu...” jelas awek che’gu melihat tindakan aku menutup kipas.

”Oooo.. Macam orang yang ada angin pastu bila diurut terus sendawa tu kan. Senang jer..selain dari kaedah urutan, pengambilan halia dalam makanan dan minuman pun boleh kurangkan angin nie” ujar aku bak pakar pemakanan.

”Malam nie kita makan ayam masak halia” tambah aku, kali ini bak tukang masak handalan.

Disebabkan awek che’gu masih tak berapa sihat dek serangan angin itu, aku macam biasa ambil alih tugas di dapur.

”Eh, kenapa tak der rasa halia pun” tegur awek che’gu.

”Tadi letak sikit jer halia” aku cuba cari alasan walaupun tak dinafikan aku terasa kelainan pada masakan halia nie.

Awek che’gu masih tak berpuas hati menjengah ke dapur kesayangannya.

”Ini bukan halia. Ini kunyit laa...” jerit awek che’gu dari dapur sambil jari-jari dok kuis antara sisa kulit kunyit hidup dan bawang putih di papan potong ayam.

Aiseh. Salah resepi la....

11 ulasan:

puterikurekure berkata...

hehehe......
kesian awek che'gu.
hilang terus agaknya angin dalam badan dia sebab dah dilepaskan pada kamu.
:P

neeziee berkata...

ada muntah-muntah kunyit tak pagi tadi?

cikin berkata...

aiyooo..halia bleh tertukar dengan kunyit?! esok lusa tertukar dengan lengkuas pulak. abis la awek che'gu..

blackpurple @ jowopinter berkata...

Kalau kunyit bagi naik angin dude... He he he!

Miann'z berkata...

apa lah kemat nie...halia sama kunyit pun tak reti beza...kena pegi kursus lagi nieh...heheheheheh

syida berkata...

hehehe...:D

tasikmerah berkata...

bertambah hanginlah awek cekgu itu...

amieieda berkata...

ken*tuuuuut* la jawapnya

kemat berkata...

puterikure:
haha

neeziee:
mana ader..:)

cikin:
tak kenal maka tak cinta, aku memang tak bercinta ngan halia

jowopinter:
melambung-lambung naik kah..macam harga minyak

mianz:
aku tengok cam serupa jer..hehe

syida:
kamu gelakakan aku yer..hehe

tasik merah:
dia sporting..

amieieda:
kentut masa bercinta nie wangi lagi kan..

madulebah berkata...

weh tak logik ar boleh tertukar halia dengan kunyit. Warna pun dah terang-terang nampak beza.

Kalau dengan lengkuas tu aku boleh maafkan lagi.

Tapi, aku bangga dengan usaha kau itu!! chaiyok!!

kemat berkata...

madulebah:
lelaki seperti kami..main campak-campak sesuka hati...