Isnin, Februari 13, 2006

Yang Di Cita Di Manakah Dia, Untukku Si Gadis Ceria, Pencuri Hati, Penawar Jiwa

Ingt'n blog nie kalu boleh tak nak ader cite jiwang2 gini... ia seharusnya mengong cam kapla aku nie..tp kengkadang2 tu ko tak leh lari dr soaln ini..Dan hari ini soalan itu diajukan kembali buat sekian kali...

Mereka: Umur berapa dah?
Ambo : Err..dalam 27..naper
Mereka: Biler nak kawin?
Ambo : Tengok la dulu... lgpun bnyk menda lum setel lg..
Mereka: Ko nak tunggu aper lagi..kang dah pencen anak lum abis skolah lg..27 tak pueh enjoy lg ker
Mereka: Dlu kitaorg baya ko dah ader ank tau..
Ambo : Aku tunggu si dia(jawab dlm hati jer la..biasanyer aku diam & senyum kelat je....)

Hmmm..susah sgt ker aku nk jumpa 'si dia', nk kater pemalu..time kat U dlu akula antara kutu2 dok kaco bdak2 pompuan..tp sejujurnya aku mmg susah ckit nk b'komunikasi dgn 'hawa' nie..aku tak tahu apa sbnrnya yg depa harap'n dr kami...tp kalu PR yg lemah dijadi'n alasan..ramai gak mber2 aku yg jenis x reti nk ayat langsung awek2, dah kawin pun..memilih?..err..aku raser of course kne pilih...hey bang..ko nk kawin skali jer seumur hidup..dan org yg ko nk kawin tu bukan sekadar isteri ko yg nk jaga makan minum sihatnyer ngko...tp ibu kpd zuriatmu itu nnti...dan bukan sekadar "ku suka.. kau suka, nak tunggu apa"..tapi perkahwinan adalah penyatuan dua keluarga yg bermula dengan dua jiwa...

kalu nk citer pasal soal hati..dlu aku penah jatuh hati ngan kawan baikku sendiri..ironinya hanya disedari pada hari tatkala hatinya sudah pun dimiliki....aku menyesal kerana lambat memberikan mawar itu...tp msih punyai sebab utk gembira kerana melihat betapa bahgianya dia hari ini..dan mawar yg sama itu ku simpan hingga ke hari ini untuk diberikan pada si dia pencuri hati ini...

Bilakah agaknya mawar itu akan bertukar tangan..soaln yg aku belum punyai jawapan hanya harapan..ikhlasnya aku merasakan pencuri hati sudah ku temui..cuma aku tak pasti apakah dia sudi menerima mawar ini...aku tahu dia sememangnya belum bersedia menerimanya kerana itu aku sedia menanti..tp taklah smpi 1000 thn cam dlm lagu2 jiwa yg dilagu'n oleh penyair cinta...hatta 10 thn pun takkan ku tunggu(aku bercakap atas dasar dunia realiti)...

Moga suatu hari nanti dapat ku coret'n di blog ini kisah gembira penyeri jiwa bila mana mawarku di tangan melati...sehingga itu akan sentiasa ku panjat'n doa ku pada-Mu Tuhan..moga hasrat hati ini dipenuhi dan diberkati-Nya.

Tiada ulasan: