Rabu, Februari 08, 2006

Kisah Maal Hijrah

Tempat : Bangsar

Masa: Dah nak Maghrib dah...

Tarikh : 2 Muharram 1427

Kisahnya.....ari tu tak silap aku 2 Muharram 1427..yap betul aku ingt lg tarikh tue..aku ngan Lepat dok pusing2 kat Bangsar cari kutu..ehh bukan kutu..Wilayah Kutu, buku kolobrasi mat2 bloggers..lepas dpt aper yg dicari Lepat ajak aku balik terus. Dah nak masuk Maghrib katanya. "Aiseh..kita semayang kat sini udah ler, kang balik sangkut jem plak, takut terbabas nnti. Lgpun masjid depan tu jer. Aku dan berazam mulai skrg tak nak lengah'n solat. Dan kalau boleh aku nak solat berjemaah kat masjid/surau" luah aku dengan seikhlasnya. Lepat seakan tak percaya kata2 itu keluar dari mulut aku, tp mungkin dia tak nak hampa'n niat murni aku(sekurang2 nya ketika azam aku masih hangat lg), terus dia drive ke Masjid Bangsar. Dan selepas solat, Lepat yang kehairanan melihat aku termenung di tangga masjid berlari2 anak dengan kelajuan tidak melebihi 3.7 km/j m'dapat'n aku. "Apehal nie...ko t'kenang'n kisah lamer ker..rilex la..aku rase kita xdelah jahat sngt, dan masih berpeluang utk berubah" ujar Lepat dengan penuh nada keinsafan. "Sebenarnya aku t'kenang'n kasut aku yg kne curik" balas aku smbil berkaki ayam menuju ke arah kete. Dalam kete Lepat tanya azam aku tue maintain lagi ker. Aku hanya diam. Diam tanpa jawapan. Diam kenang'n kasut yg hilang. Diam memikir'n masa depan. Diam sepanjang perjalanan pulang.

Tiada ulasan: