Khamis, Februari 23, 2006


Kad Kaler Biru Itu......

Seminggu dua nie dok heboh citer pasal kes Fazura; si Laila ini ditahan dalam satu operasi/serbuan polis kat pusat hiburan di ibukota...ader yg m’persoal’n kenapa dan mengapa dia berada di sana...rasanyer aku x perlu mengeruh’n keadaan dengan m’berikan komen dalam mana aku sndri tak tahu cerita sebenarnya..aku lebih tertarik kepada cerita dia dan rakannya t’tinggal IC yg menyebab’n mereka ditahan lebih 2 jam sementara rakan yg lain mendapat’n IC mereka itu...huh..tertinggal IC..kad kaler biru itu sebenarnya cukup bernilai untuk ditinggal’n. Cuma kengkadang kita kurang menyedarinya..aku pernah merasai betapa b’ertinya kad berwarna biru itu dalam hidup aku..teringat kisah aku kne tahan dlm serbuan polis kat pusat hiburan di Seremban..pusat hiburan yg aku maksud’n kedai game Follow Me...mase tu aku wat matrix kat Seremban..biasela mase umur dlm belasan tahun tue mmg group aku giler main game..time tue, top ngan game Marvel..Daytona..ManxTT..Street Fighter...(kuda lum top lg mase tu)...tgh2 concentrate dok layan game nie, tiba2 polis wat rush..frust gak sbb mase tu aku tgh main game Marvel ngan mber..bru jer taruk 40 sen..dah polis tu sruh brenti..aiseh....Abg Polis panggil smua dlm kdai game tu b’kumpul..pastu dia collect IC..dekat 20 minit gak sebelum depa panggil sorang2 kasi balik IC..maner2 yg dah lepas 18 thun leh kluar...yg lum cukup umur cam bdak2 sekolah kne cekup naik black maria (ader aku nmpak 3-4 org bdak sekolah nangis mntak dilepas’n; jgn report kat sekolah/mak bapak)..mase tu aku ckup bangga sbb dah lepas 18 thn..sbnarnya bru jer bbrp bulan melepasi takat 18...aku bangga biler polis tue tgk IC, umur aku dah ckup 18 thn..rase mcn bererti sgt umur aku 18 thn...itulah antara saat aku raser cam dah dewasa..dah leh tgk smua citer b’label 18SG,SX,PA,PL...tapi bila memikir’n aku bakal m’jejaki umur 28 pada thn ini, tidaklah sesuatu yg m’gembira’n b’banding menempuhi keramat 18.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ahahaha..nikmat yg disalah guna laa tu.. hahahaha.. skang 18 move to 28 plak..ekekeke