Ahad, Februari 26, 2006


Sunday Yang Bingung....
Hmm..ari Ahad yg m'bingung'n..terasa begitu janggal bila celik mata pagi tadi aku masih di rumahku kat Penang..rasa cam dah lamer aku tak lalui saat sebegni..selalunya aku di KL..kat Baling atau merayap di rumah mber aku sekitar Penang..tp pagi ini aku t'jaga dari tidur di bilik aku sndiri...
Sejak pagi aku dah m'congak2 aktiviti yg boleh dilakukan..housemate sorang dah gi kje aka training...dan sorang lg gi jenjalan ngan familynya..aku masih di rumah menanti hujan teduh..(knapa org slalu guna ungkapan mnanti hujan teduh..hujan bukan sejuk ker..kalu panas mentari leh la tunggu teduh)..selepas mengambil sarapan ringkas ala-carte atau melayu cakap ala kadar(sarapan ringkas aku hanyalah biskut kering cicah neskopi), aku ringan'n ckit tulang nie kemas bilik aku..kalu mama baca nie mesti dia bangga anak bujang dia kemas bilik sndri...dan tak dilupakan area dapur dan anjung utama...(stakat kuis sana..kuis cni..tong sampah'n segalanya dah dikira mengemas dari perspektif lelaki bujang)..dan seterusnya acara yg tak kurang pentingnya bersih'n diri sendiri..kalu kat umah di KL biasanya aku mandi lmbt ckit..kengkadang lepas mkn tengah ari..siap leh kluar pg pasar tani beli lauk, bli paper ngan tak mandi..hampeh..buruk tul prangai..tapi aku mmg tak suka mandi di awal pagi Ahad..yelah kang dah wat kje luar(tolong parents aku alih'n pasu bunga yg berat tue, parents aku suka tul ngan pokok bunga nie..aku mnat tgk jer..klau mtak tolong jaga susah ckit; stakat siram ok la)..mesti peluh..pastu nk kne mandi skali lg...lgpun mandi ari Ahad seumpama mandi kat SPA buat aku.....kengkadang mau dkat sejam aku mandi sampai mama aku slalu bising mandi cam anak dara..yer ker..aku tak leh komen sbb aku tak nah intai anak dara mandi camner...perlu ker aku intai utk pastikan kebenarannya..heh..heh..gelak dlm hati je la..
Dan selepas segalanya setel, aku jenjalan gi Lorong Kulit(bukan jenjalan actually sbb aku drive kete..jauh tu nk pg jalan kaki mmg tak laratnye la)..Lorong Kulit nie mmg top..dia mcm flea market..nnti aku wat entri spesel pasal pusat jualan sehenti nie, promosi Penang ckit...Utk alas perut aku cekau char keow teow jer, sedap bangat..sesambil tu smpat gak bace paper yg aku bli td...hmm..mlm nnti ade ABP la..ok gak..ader la planning camner nk bazir'n mase malam nnti..pastu kluar tgk bola Final League Cup; MU vs Wigan..come on Wigan U can crush the Devils apart..
Citer pasal ABP..pada firasat aku berdasar'n corak awan dan arah tiupan angin, aku ramal'n tentulah Mawi pemuda Kulaifornia atau CT Nurhaliza anak uncle Tarudin tu yg gondol gelaran artis fofular...Aku mnat CT sbb sememangnya dia ada ciri2 idaman wanita setiap lelaki(chehh..malu la tue nk ngaku ciri2 idaman sndri..taruk word lelaki nampak general ckit kan) ...mber aku penah tanya datuk "K" yg diheboh'n tu ader kaitan ngan ko ker saudara 'K'emat..aku geleng'n kepala tapi angguk di hati ....dan Mawi akan menang disebab'n hikmat aurat tak terbatasnya yg tiada tandingan..aku cakap dia ader aura sbb smlm..sebaik jer aku terpandang megi mamee Mawi sluurrpp..panas berapi trus aku sambar sepeket...entah dari maner datangnya keinginan nk bli...aku t'fikir agak2 kalu aku ganti Mawi jadi model megi leh laku ker..mulanya aku cuba bayang'n tapi aku kensel je la.. takut tak lalu makan plak nnti..tp megi sememangnya hidangan yg menyelerakan wat org bujang di hujung bulan..tak kiralah megi mamee Mawi..Awie atau megi perisa sawi..Aku selak senarai finalis ABP..hmmm..lega bila diconfirmkan namer aku tak der dlm list top 5 dlm apa jua kategori..ishh..tak nak aku jd fofular..kang nk lepak mnum teh sarbat kat gerai mamak pun dah x boleh..
Lantaran tak tahu dah nak tuju ke maner..aku lepak kat opis jer..boleh gak b'blog dan setel'n 2-3 menda yg dah lame t'tangguh bagi menghabis'n masa di ari Sunday yg bingung sementara menanti hadirnya Isnin yg biasanye membusykan

Tiada ulasan: