Selasa, Februari 28, 2006


Petrol, Diesel & LPG - Pemenang Anugerah Patut Februari 2006

sms yg aku terima mlm td…“Berkuatkuasa 12.01 a.m 28 Feb..rega minyak akan naik 3 posen..anda dinasihat’n top-up minyak anda skrg juga bg menikmati tawaran istimewa rega lamer”..mulanya aku x brp percaya...dlu skali penah aku dpt sms camni tp rega minyak maintain lg keesokkan harinya..tp kalu top-up pun x rugi..aku t’ingt perbualn ngan Lepat tempoh ari..dia ader bgtau rega minyak akan m’cecah sehingga 2 hinggit seliter...aku tak tau dr maner dia dpt citer nie tp dia b’ckp dgn gaya seorg ekonomist.

Aku kerling jam kat tngn dah kul 11.20 p.m..sempat lg nie..dan dari Feringghi, kami(aku & mber2 aku dr KL), terus celah msuk town semula..keadaan sesak dan barisan yg panjang kat 2-3 stesen minyak spnjg perjalanan seakan mengesah’n perkhabaran sms yg aku terima...dan mlm td, memandang’n hmpir ksemua stesen minyak dibanjiri peminat(aku guna words banjir sbb aku leh nmpak linangan air mata seakan mengalir dr mata pemilik kenderaan ini)..aku pulang tanpa memenuh’n tangki kete aku..kami hanya penuh’n tangki perut masing2..hipotesis yg kami buat jika benar rega mnyak naik..pasti rega makanan akan ikut naik samer(agaknya depa nie masak guna petrol kot)..sekurang2nya kami msih dpt menikmati rega makan lamer mlm tu..

tulisan besar kat surat kabar bgtau petrol dan diesel naik lg 3 posen mengiyakan segala apa yg aku dengar & lihat mlm td...tp sekurang-kurangnya turut disahkan kenaikan itu tidak melibat’n rega mnyak masak, mnyk urut, mnyk angin, mnyk senyonyong, mnyak rambut, mnyak zaiton, mnyak kelapa, mnyk lintah,

aku tak heran rega minyak naik lg..aku dah agak rega minyak pasti naik thn nie..pertambahan sekupang per km bagi tuntutan elaun perjalanan kat tempat aku kje meyakin’n aku pastinya ada udang di sebalik mee..aku cuma kecewa..sbb minyak x penah naik bersendirian..pasti barang2 lain turut mencemburui akan kenaikan yg diterima oleh minyak dan tanpa segan silu, rega segala macam barangan dr bahan asas dapur, tambang pengangkutan, makanan dan lain2 akan turut sama memeriahkan pesta kenaikan ini..ia seperti permainan domino..dan yang turun hanyalah air mata dari pengguna tegar bahan2 ini...

kekecewaan aku sememangnya tak mampu menurunkan kembali rega minyak ini...moga kau berada dalam keadaan bahgia dengan kenaikan ini wahai minyakku sayang...harapanku agar pesaingnya yg lain tidak lagi mencemburui kenaikannya sepertimana biase..

Tiada ulasan: