Sabtu, Jun 10, 2006

Wan Akasyah Berduet Dengan 'Siti'

Err..korang ada kemana2 tak Sabtu malam nie. Terutamanya warga Penang yang dok sebelah pulau nie. Aku nak ajak korang smua pi tengok Ustaz Wan Akasyah berduet ngan Siti. Tak yah nak kne bayar pun. Maner dapat korang tgk show percuma live lagi. Siap leh amik autograf lagi. Jadi sesaper yg takder kje malam Sabtu nie selain nak tgk AF4 jomlah pakat kita pi ke flat Mutiara Idaman 1, Solok Medan Tunku, Jelutong. Jgn lupa yek. Sabtu 10/06/06. Jam 9.00 malam. Kita jumpa disana. Kita dengar amanat yg nak disampaikan oleh Ustaz Wan Akasyah & isterinya Siti Norbaiyah.
Ustaz Wan Akasyah nie adalah ustaz aku masa sek men dulu. Slalu la aku kne kejar ngan rotan sbb lambat pi surau masa kat asrama dulu. Kadang2 main sembunyi2 lak ngan dia. Masa sekolah dulu Ustaz Wan mmg top ngan kuliah dia yg best. Terutamanya bile citer pasal jin dan qarin. Rasa teruja plak nak jumpa ustaz sndri. Udah ler dia mai ceramah kat flat aku tinggal kat Penang nie.
Siti Norbaiyah nie aku kira korang memang kenal abis. Inilah orgnya yg terkenal dengan urutan cakar harimaunyer. Masa sekolah dulu Ustazah Siti Norbaiyah nie masih seorng surirumah. Aku tak sangka plak rupanya dia berbakat besar dalam ceramah agama nie.
Korang jangan tak tau plak, Ustaz Wan masa kat sekolah dlu top jugak ngan bisnes nasi lemak dia. Aku la antara org yg dok jual nasi lemak dia kat koperasi sekolah. Hmm.. entahlah apa agaknya reaksi Ustaz Wan bila dia jumpa aku nanti. Entah dia masih knal aku lagi tak. Tapi org kata student nakal nie slalu dalam ingatan cikgu2. Yer ker..
Jika berpeluang bersemuka ngan Ustaz Wan, aku nak ucapkan tima kasih banyak2 kat dia sbb ajar aku segala ilmu fardhu ain dan ilmu agama nie. Cuma aku jer malas nak belajar. Maaflah Ustaz kalau dahulu saya sedikit tidak mendengar kata. Dalam cabaran dan dugaan hidup hari ini, saya semakin mengerti pentingnya asas didikan agama sebagai pendinding diri dari segala macam kejahatan.

7 ulasan:

Rie berkata...

terkenang zaman ddk hostel memang manis. kalo kena kejar atau rotan lagi manis. walaupun masa tu sakit & malu. hahaha

Sufi is me berkata...

Deen itu cara hidup. Bagaimana untuk makan, bagaimana untuk berjalan, bagaimana untuk belajar, bagaimana untuk bergaul, bagaimana untuk bertutur, bagaimana untuk itu dan ini, begitu dan begini... semuanya ada.

Deen mengajar untuk berbuat baik, menyuruh kepada kebaikan, tidak berbuat jahat serta mencegah kejahatan. Deen adalah segala-galanya. Kita sepatutnya dicorakkan oleh deen, bukan kita yang mencorak deen.

Moga-moga kuat bermujahadah menyelami deen indah ciptaan Allah ini.

Salam ziarah.
=)

Tanpa Nama berkata...

aku tak berapa suka st Ust. Bahyah ni, suara dia gedik semacam jea..huhuhu

Kemat berkata...

easis:
kesakitan masa lalu menjadi peringatan di hari ini

saufiahazzahrah:
Terima kasih atas ingatan itu.

Benggong:
Andai gayanya tidak menaraik mnat kamu, lupakan. kita ambil isinya (ilmunya).

Unknown berkata...

la..awk ni maktab mahmud ke???ust ngan ustazah slalu gak dtg uia bg ceramah..paling best masa dia bg ceramah psl perigi VS timba...huhhu...psl jodoh...heheh..bagus la awk..diorng sama2 pengawas kan! kawen pun awal..gi mesir sesamew..huhu!

Tanpa Nama berkata...

dua org ni suami isteri erk..baru tahu..hehehehe

Kemat berkata...

adledash:
err..saya bukan maktab mahmud..

ise219:
ya..harap maklum