Selasa, Jun 06, 2006

Kembali.

Dia muncul lagi. Setelah seketika menyepi. Setelah kelibatnya dirindui. Mungkin. Atau mereka bertepuk tangan. Ketiadaannya bermakna tiada lagi sindiran tajam. Walaupun dia banyak berdiam. Tapi sindirnya tajam. Menikam.
Pagi ini dia muncul lagi. Wajah yang sama. Misi yang serupa. Menjadi mata dan telinga. Semangatnya semakin membara. Dan di pagi hari. Dia sudah disapa dan ditanya. Akan kehilangan seketika dari mata2 mereka.
Anak mami : Hai En Kemat. Lama tak nampak. Busy ker..
Kemat : Saya balik KL seminggu..
Anak mami : Ohh.. patutlah lamer tak dengar cerita. Apehal lak balik KL. Seminggu lak tu..
Kemat : Biasa la. Cuti2 sekolah. Bawak anak2 jenjalan makan angin ckit.
Anak mami : Eh.. En Kemat dah kawin ker..
Kemat : Err.. belum rasanya..
Anak mami : Ha.. ha.. haa..
& Kemat

Entahla.. masa kat Penang.. aku rindui mereka di KL, bila seminggu di sana aku teringat2 akan mereka di Penang dan tak sabar2 untuk kembali ke sana... kini aku sudah bertapak di Penang tapi wajah KL pula yg terbayang dalam mimpi malam td..

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ishk.. mcm tu perasaan bila org pasang dua, balik rumah bini 1 teringat pulak bini 2 dan sebaliknyer..kehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

erk, bro kemat ni dah kawen ke blum?? adeih..konpius...konpius...

Kemat berkata...

benggong:
yer ker.. aku silap la. selama ini aku ingatkan org yg pasang 2 dia asyik teringat nak cukupkan koleksinya ke4

cikin:
sbb cikin tanya sya dgn yakin jawab belum

damya:
jawapan awak salah.. kene tolak 10 markah