Selasa, Mei 02, 2006

Semanis Buah Ceri

Mlm tadi
Ramai tul org kat puduraya
Rasa cam nak balik raya
Kalau aku kumpulkan smua yg ada
Dah leh wat persatuan pengguna2
Bas ekspress SeMesia

Kempen pandu, tunggang dgn selamat
Dan lebih baik guna pengangkutan awam
Nampaknya berjaya
Yang gagal cuma
Kempen menepati masa
Bas aku pukul 12
Dekat kul 2 baru ader
Aku tanya knaper
Pada abg2 "ulat" yg mesra
Kata mereka dgn bersahaja
Jalan jammed dari Ipoh sampi ke KL
Tapi saya nak balik ke Penang

Biarkanlah
Aku tak marah
Bukan sbb aku terima alasan mereka
Tp ader awek cun yg t'sadai sama2
Menanti bas tiada kunjung tiba
Kulit putih, baju biru bertudung kelabu
Aku pelik dan tertanya2
Knapa dia tak ngorat aku
Kalau tak dah tentu leh jadi bini no 1
Aku fikir dia student U
Sbb tu dia kelihatan malu2
Beg aku penuh ngan baju
Beg dia berat ngan buku
Takpelah 'adik' baju biru
Belajarlah rajin2 dulu
Lepas grade nnti kita jumpa kat Pudu
Kalau sempat masih leh jadi bini no 1
Kalau lambat terpaksalah awak bermadu...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku dah baca semalam.hari ni aku baca lagi.maiahaha..best.. best..

Kemat berkata...

aku dah tulis semalam.hari ini aku tulis lagi.maiahaha..best..best..