Ahad, Mei 14, 2006

Merah Itu Warna Kemenangan

Yeahaa.... sebetulnya aku tak nak wat entri pasal kejayaan Liverpool menggondol Piala FA edisi ke 125 semalam... tapi aku teringat akan kata2 pengulas bola mlm td sebelum bermulanya masa tambahan, "If you just join us watch the game, where on earth have you been before"... yea.. aku rase mamat2 dan minah2 yg giler bola pasti m'batal'n segala program hujung minggu semata2 kerana perlawanan keramat ini termasuk juga aku.. Kebiasaanya aku menonton di kedai mamak bersama kengkawan tapi kali ini aku memilih untuk menyokong The Reds dari rumah bersama adik aku.. (aku kira dia juga kipas Liverpool cam aku sebab bila West Ham score dua gol, dia cam t'kelu)

Game semalam memang dramatik.. aku hampir berputus asa tatkala Liverpool ketinggalan 2-3 dengan masa permainan sebenar sudah tamat (aku tengah taip sms kat mber update result Liv kalah 2-3, tapi sebelum smpat aku tekan send masa tu lah Gerard pamerkan keajaiban dlm masa kecedaraan. Rembatan bak peluru dari jarak 30 meter)

Masa tambahan menampakkan keletihan dan kelesuan di kedua belah pihak. Masing2 berharap kemenangan ditentukan oleh sepakan penalti. Dan bila cubaan saat terakhir West Ham t'kne tiang aku tahu malam tadi sememangnya milik Liverpool.

Rumahku yg kebiasaanya sunyi sepi hingar dengan jeritan kami. Seisi rumah terkejut dan terjaga dari tidur melihat lonjakan gila kaki bola meraikan kemenangan. Kata aku, "Maaf atas bunyi yg mengganggu mimpi kalian. Bersedialah untuk jeritan yang lebih memekakkan pabila edisi Piala Dunia bermula"

Untuk semua kipas susah mati Liverpool.. let paint the town Red..

Fakta Perlawanan
Liverpool 3 West Ham 3
Cisse 32' Carra (o.g 20')
Gerard 54' Ashton 28'
Gerard 90' Konchesky 64'
(Liverpool menang menerusi sepakan penalti 3-1)

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mr.Forensics dr forum cari ni....
heheh,btw blog best...terhibur nak bace..
anyway blog awak akan dimasukkan dalam contest blog secara otomatik..nak batal penyertaan sila PM saya,thank u!
\;)

Kemat berkata...

Terima kasih atas kunjungan muhibbah Mr. Forensic..