Rabu, Jun 30, 2010

Yaaachhhh.....

Di Singapura. Meludah di tempat awam boleh menyebabkan kamu menerima surat cinta. Itu pesan kawan. Orang Johor yang sering berpoya di Singapura tika tengah kaya. Selalunya di awal bulan.

Ah. Di Malaysia atau di mana-mana pun pelusuk dunia, kamu tidak boleh meludah merata-rata. Ke langit apatah lagi. Takut jatuh ke muka sendiri. Cuma di Singapura, kamu dimomokkan dengan tindakan tegas pihak berkuasanya dalam usaha menjadikan Singapura bandaraya yang bersih.

Aku. Yang demam masih belum kebah sepenuhnya turut batuk sepanjang di Singapura. Batuk berkahak...

"Kahak nie. Camner.." tanya aku dalam sebutan yang kurang jelas. Mulut tak boleh buka. Ada kahak dalamnya.

"Aaaa... telan Mat.. Jangan ludah. Nanti kena saman" pesan kawan bersungguh-sungguh.

10 ulasan:

zonaku berkata...

tisu kan ada....

zonaku berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
shasha berkata...

yaa..betul! tisu kan ada??

nizamsani berkata...

seronoknya ke luar negara.

Mak Su berkata...

wow! sabarnya...telan, telan

@yue berkata...

chewing gum pn x bole dsana..hihi

Kehelan berkata...

kalau la kat malaysia buat camtuh... mungkin sy tak nmpk org sesuka hati meludah atas simen dan tangga di stesen komuter...

geli aah!

Cik DIA berkata...

uiksss...
yaaaachhh...
eeeeeeergghhhh...
eyouuuuuuuuuuuuu...

sure geli geleman dah encik tekak tu kan...
hihiihi...

GDIZ berkata...

ishshh..loqlaq sungguh..;p

kemat berkata...

zonaku:
kamu dah bagitau baru aku teringat..tq

shasha:
aha..tapi terlambat..gulp...

nizamsani:
langkah tambak jer bro

maksu:
hahah

@yue:
banyak sangat peraturan

kehelan:
malaysia kena amal gitu gak lah

cik dia:
hahah

gdiz:
darurat..hahah