Selasa, Jun 22, 2010

Nampaknya Kena Cakap Lembut-Lembut... Tak Boleh Jerit-Jerit Dah...

Siang tadi, kat kawasan pejabat, ada amoi seksi buat promosi cokelat tekak Dequadin. Aku tak minat nak beli. Amoi kata cuba dulu. Ada perisa baru. Aku ambil dua biji. Alang-alang dia bagi percuma. Lagipun tekak memang dah ada rasa tak selesa. Mungkin sebab dah masuk waktu makan tengah hari bagi orang yang kerja di pejabat di Kuala Lumpur nie. Tekak perlu dibasahkan di tengah hari yang terik.


Lepas makan tengah hari, suara dah makin garau. Macam budak baru baligh. Dan aku segera teringat akan amoi tadi. Maksud aku cokelat tekak Dequadin ditangannya.


Balik kerja, dalam kereta memang tak berapa selesa. Terperangkap dalam kesesakan jalan raya, aku tak boleh nak 'sing a-long' lagu Ramlah Ram. Suara tak berapa nak sampai. Aku tutup radio. Layan dikir barat Halim Yazid jer.


Wokeh... kalau esok korang ada terserempak dan tegur aku "Wah, Kemat... segak hari ini" dan aku hanya mampu balas dengan senyuman. Jangan kata aku sombong. Aku belum jumpa amoi cokelat tekak Dequadin lagi la tu...



4 ulasan:

shasha berkata...

hahahaa...sah sah abg kemat org utara..bukan cekelat laa...gula gula...issk...org KL mana panggil cekelat...hahhh

zonaku berkata...

aku x penah try lagik......


tp y satu lagi tu... ala.. y nama pompuan omputeh tu... aku x tau cap apa... kalau mkn pun, abes sekotak, lum tentu baik...


cuba la ko minum jer air byk2... lagi baik

nizamsani berkata...

aku makan kawan nelayan je.

kemat berkata...

shasha:
haha..tak leh nak sorok lagi..memang orang belah sana

zonaku:
:)

nizamsani:
kawan doktor ada tak