Selasa, Jun 22, 2010

Ikan Pekasam atau Pekasam Ikan

Awek suka kucing yang baru pulang bercuti berikan aku ikan pekasam. Beli di Tasik Raban katanya. Dia tahu aku suka ikan pekasam. Sebab pernah dulu minta dia belikan kat kampungnya. Cuma yang dia tak tahu, ikan pekasam terdahulu dah jadi pekasam kat laci meja paling bawah. Ntah macam mana leh lupa nak bawa balik rumah. Dah dapat yang baru baru teringat ikan yang lama. Alahai.

6 ulasan:

zonaku berkata...

hehehheheee.... kat rmh aku ada sekor.. tah bila expiry tah....

shasha berkata...

me suka juga!!! nak nak!!

nizamsani berkata...

penyakit tua ni.

@yue berkata...

zonaku<--xpiry bla dh berkulat..hehe..

1 lg..ikan pekasam ni klu dh terlalu lama...jadi masam sgt2...ikan lerai...mmg xsedap!

GDIZ berkata...

alamak..ikam pekasam..sedapnyeee..mkn dgn nasi panas2 + ulam + sambal belacan..eeee yummy..:)

kemat berkata...

zonaku:
heheh...betul2 pekasan

shasha:
fav jugak weh

nizamsani:
bro, jangan bilang tua.. terasa aku. Bilang penyakit dah meningkat usia..hahha

@yue:
wah..terer bab ikan pekasam nie..tokey ker

gdiz:
balik kg leh singgah beli