Rabu, Mei 06, 2009

Lena Diulit Intan

Cuti panjang. Mesti ramai balik kampung. Dah 3 hari kerja pun masih ada yang tak balik-balik dari kampung. Syok dok kat kampung agaknya.

Aku balik rumah mak jer. Dekat sangat. Tak der feel balik kampung pun. Tak macam kechik-kechik dulu. Balik kampung (dari Kelantan ke Baling, Kedah) mesti muntah-muntah bila lalu kat Grik. Kira dalam adik beradik aku, saper tak muntah kira terer lah.

Rumah mak jadi tumpuan kalau cuti-cuti panjang cenggini. Pakcik makcik mesti datang berhimpun ramai-ramai. Yelah, mak anak sulung. Nenek pun tinggal sekali.

Pasti, yang jadi tumpuan si kecil comel Husna. Husna dah tak takut dipegang orang lain. Kira mesra rakyat la..

Sedara mara sibuk tanya.. "Tengah malam tidur macam mana. Husna ada bangun tak?"

"Oh...Husna tidur jer sepanjang malam. Subuh esok baru bangun" jawab aku dengan yakin.

Entah kenapa aku pandang muka awek che'gu lain macam jer. Eh salah ker. Memang betul apa aku tak dengar pun dia merengek tengah-tengah malam...

6 ulasan:

Kek Keju berkata...

bertuah punye bapak. ntah² husna bangun 5-6 kali agaknye satu malam. :p

shasha berkata...

hahhaaha...bro tido mati la tu...

blackpurple @ jowopinter berkata...

Tidur mati kau ni. Hahaha!

Aku Bukan Bidadari berkata...

Orang lelaki memang..
tak sedar.. baby dh jerit kuat2 pn bleh tak gerak..

jahat!!

@yue berkata...

wakaka..
sian la awek che'gu..
pengajaran: jgn tanya bapak..tanya maknya lenkali...

kemat berkata...

semu:
hehehh