Rabu, Mei 13, 2009

Kawan Menangis, Kawan Ketawa



Aku kawan ketawa. Awek che'gu kawan menangis.

Husna pasti senyum tertawa setiap kali menyambut aku pulang dari kerja. Kata awek che'gu, asal dengar suara aku di muka pintu, riak wajah Husna segera bertukar riang. Mempamerkan senyuman menawan yang menghilangkan segala rasa keletihan.

Dan selalunya, akan diajak aku bermain-main. Lagi kalau moodnya memang tengah baik.

Namun, bila menangis, awek che'gu yang dicarinya. Samaada kerna nak kan susu atau sekadar perlukan pelukan dan belaian si ibu. Penawar pada kegelisahan hatinya. Kalau dah menangis, memang tak jalan punya kalau aku yang pujuk.

Nampaknya. Aku cuma kawan ketawa. Awek che'gu kawan menangis.

12 ulasan:

hayad berkata...

comeynyeee dia!

disturbia berkata...

so cute...

blokdrive berkata...

waa.. dah besar pun dia..

GDIZ berkata...

mmg betul sgt2 tu..hehe

puterikurekure berkata...

comel! comel!!!!!

shasha berkata...

husna sgt comel~~!!...tapi baby kan memang camtu..bila nangis mak dia yg kena pujuk laaa

niji berkata...

oo..itu dia belum jumpa acik niji dia lagi a.k.a kawan main longkang.

/// AbAh HaZiM /// berkata...

Salam..
lebih kurang sama la perangai ngan anak wa..
kalau ngan wa, time nak main, nak suh dukung ngan time nak belasah wa je..
asal lapar, nak tidor sure cari bini wa...

Kek Keju berkata...

alalallalaa comeynya husna..

kemat berkata...

hayad:
macam ayahnya..heheh

disturbia:
heheheh..:)

blokdrive:
minggu depan masuk 6 bulan

gdiz:
kamu kawan menangis jugak...heheh

puterikure2:
:)

shasha:
itu sebab malam2 mak dia jer yang bangun..heheh

niji:
woit...hehhe

abah hazim:
:)

kek keju:
tengok bapaknya

tasikmerah berkata...

kiutnyaaaaaaaa.......

Bunga Rampai berkata...

Oh, comelnya Husna!
Cubit sayang pipinya untuk saya :)

Salam.