Isnin, September 15, 2008

Terbang Bebas

Atas alasan setiap kehidupan perlukan kebebasan, kau cuba bertindak lebih matang. Walaupun terlambat, ia tetap dialu-alukan. Kau merungkaikan ikatan yang selama ini membelenggu sayap merbah peliharaan.

Merbah kecil mengibaskan sayapnya. Tanda kelegaan. Rasa kebebasan.

Dan kamu senyum penuh bangga. Dan menyuruh merbah segera terbang dengan nada kepuasan. Kamu yakin haknya untuk terbang sudah dipulangkan.

Tapi mengapa masih diperlukan sangkar itu. Biarpun diperbuat emas dihiasi cantik berkilauan. Kau beri kebebasana pada fizikalnya, kau penjara jiwanya.

11 ulasan:

dugongsenyum berkata...

Tu sebab aku suka tido pakai boxer.

Err... tu burang lain ya? hhahaaha

cikin berkata...

erk..nape aku tak paham langsung ni? bln² posa ni 'processor' slow sket la. huhuhu...

13may berkata...

burung apa nih??? hehhe hehe

tasikmerah berkata...

dok fikir2... siapalah tuan punya merbah nih..

cikdinz berkata...

berdosa tau kurung burung dalam sangkar...
ke ko maksud burung lain ni..

syida berkata...

burung merbah r..de gmbo mnatang ni dlm setem 30sen..he..erkk! kuar tajuk ek cik kemat?..he3

Jie berkata...

hehehehe..bulan2 puasa ni daya akal utk terbang bebas agak terbatas utk faham...

$h@$h@ berkata...

blurr....tak faham sangat..

alinaabdullah berkata...

itulah. bebas kan hak setiap manusia... er.. burung.

pulut berkata...

nk terbang bebas cm merbah jugak!

faridmw berkata...

salam... mgkin dia tak sanggup nak lepaskan sepenohnya.. susah nak difahami ayat tu...