Rabu, September 20, 2006

Honda Odyssey Untuk Haikal



Kamu tahu kan. Haikal itu satunya2 anak menakan aku wat mase nie. Dialah cucu kesayangan mak ayah aku. Setiap kali balik KL, pasti aku cari Haikal ini. Seronak layan budak umur baru setahun nie. Macam2 karenah. Biarpun kamu letih melayan permintaanya untuk didokong dan bermain sepanjang masa, tapi kamu gembira bila melihat dia ketawa.

Untuk Haikal, aku tak pernah lupa untuk belikan dia hadiah berupa permainan. Baru2 ini aku terjumpa satu permainan berupa kete kontrol sesambil jenjalan kat Penang nie. Model Honda Odyysey buatan China.

Aku beli satu. Tapi disebabkan aku x der balik KL, aku test ler main dulu. Lama2 aku jadi addicted plak ngan mainan nie. Syok jugak jadi budak2 kembali. Tiap2 petang, aku mesti layan kete kontrol nie. Hosmet aku pun dah terikut sama. Dia pun dah beli satu. Dan kami selalunya berlumba.

Satu hari, kami test skill berlumba kat koridor flat ini. Entah camner, kete aku terbabas menjunam dari tingkat 15 ke bawah. Alamak, kete kamu Haikal. Ia sudah pecah berderai. Tak pelah, nanti Pak Ngah belikan yang baru yek.

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

berhati-hati memandu.hehe.

Aku Bukan Bidadari berkata...

Huh pak ngah..
awat lebih sudu dari kuah..
tak palah..pak ngah haikal kaya

hehehee

zwitterion berkata...

lepas ni beli 2 buah, satu untuk pak ngah dan satu lagi untuk anak menakan..nnti blk kl dok beghebut plak..

ZaKiN berkata...

huhuhu... cian haikal.. takpe dia akan cakap.. "haikal tak kisah" ekeke..

tumismenumis berkata...

pak ngah, pak ngah,
pasni beli dua yer pak ngah yer. Satu untuk pak ngah, satu untuk haikal.

coklat~vanilla berkata...

slm ukhwah fillah.
encik kemat, anda dijemput utk melayari blog yg tercatat dibawah ini seberapa segera.
sekian terima kasih

http://www.kroni.biz/jj/ghoplah/

Tanpa Nama berkata...

Kemat, aku nak jual kete aku tu... ko nak tak?.. boleh aku buat deposit ali-kopter... hehehe

13may berkata...

Pak Ngah kita ni joki maut nih..sampai terbabas dari tingkat 15...hehehe...

Unknown berkata...

kemain pak nagh ni... sian haikal.. hehehe :)

Tanpa Nama berkata...

"pak ngah, tak aci. haikal dapat honda odessy. saya nak jugak.. saya nak myVi ekk pak ngah"

Kemat berkata...

neeziee:
ya..pandu dgn selamat

sleepless in gelugoq:
jgn bagitau kat dia yek

aku bukan bidadari:
err..pak ngah haikal tak kaya sperti datuk K dan Datuk R itu

zwitt:
tapi haikal itu kalau ader 2 , 2 biji skali dia amik

maniq kayangan:
nasib haikal tak kisah

mazudi:
yer..yer..segalanya perlu beli 2 skrg ini

cempaka biru:
salam ukhwah..

mengkarung:
woiitt..kita beli motobot laa..track dah ader nie

13may:
dah lamer tak merempit, itu yg terbabas tu

sikenit:
biase la, nak layan budak2 kene jadik budak2

cikin:
kamu betul2 rakyat malaysia berjiwa patriotik.. ingat nak kasi BMW tadi..sorilah Myvi lum ader dlam pasaran