Selasa, Disember 08, 2009

Lupa Bukan Tak Ingat (Cerita Pagi Raya)

Lepas solat Aidiladha tempoh hari, aku bergegas ke rumah mak. Tak sempat membantu acara korban di surau. Kami nak balik kampung. Di Baling, Kedah.

Tengah sibuk masukkan barang-barang mak dalam kereta, aku baru perasan. Adik bongsu aku tak ada.

"Eh... mana adik mak. Dari tadi tak nampak. Dia tak nak ikut balik kampung ker"

"Kamu nie. Adik kamu tu kan kat asrama. Tengah nak ambil SPM. Raya nie pun kat asrama jer"

"Pap" Aku lupa adik aku amik SPM. Cepat-cepat keluar henpon. SMS salam aidilahda dan ucap selamat berjaya untuk SPMnyer.

3 ulasan:

shasha berkata...

aiyoh!!!...kalo dapat abg macam ni bole kecik ati tau!!

cikmemy berkata...

haha..syahdu jek kalau adik dy bace blog ni..huhu

kemat berkata...

shasha:
hahhaa... kurang mithali

cikmemy:
syahdu cerita pasal dia termuat kat sini