Khamis, Disember 10, 2009

Idea

Aku jumpa kawan blogger. Yang rajin dan pandai menulis. Borak-borak. Pasal blog. Tiba-tiba dia terdiam seketika. Dan senyum sorang-sorang.

Aku tanya. Kenapa senyum. Dapat idea tulis blog katanya. Wah hebat. Entah dari mana ilham itu datang.  Sekilas sahaja. Dan dia berkongsi cara mencari ilham dari persekitaran.

Tak lama lepas itu. Aku pun turut tersenyum sorang-sorang. Mungkin dia fikir aku dapat idea baru untuk blog juga. Padehal, aku teringat cerita P.Ramlee malam tadi.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

awalnya buat kerja (update blog) bro!

shasha berkata...

heheeeh...skang ni dah kurang idea sebab jarang melepak di luar sana...asik dok terperap kat umah je...

nizamsani berkata...

hebat kawan kau tu bang.

Tanpa Nama berkata...

Mungkin sebab itulah, orang kata penulis ni pelik cara hidupnya. Agaknya.

madulebah berkata...

saya selalu dapat ilham menulis blog ketika duduk di atas mangkuk tandas

hik hik hik

kemat berkata...

tanpa nama:
hahah

shasha:
tengoklah keluar jendela

nizamsani:
kau jumpa dia pun mesti kagum nanti

tanpa nama:
bagai dalam dunia mereka sendiri

madulebah:
hahah.. kadang2 saya dapat juga idea kat bilik kecil tu

Mak Su berkata...

senyum itu penting