Rabu, Disember 16, 2009

GPS

Kawan aku. Asyik tanyakan alamat GPS rumah aku. Senang. Kalau tahu kodnya. Masukkan dalam GPS, pasti dapat dicari rumah aku walau berselindung di balik bukit atau celahan kebun getah.

Mana aku nak tau. Aku pun tak der bendalah GPS tu. Biasa aku bagi landmark Kajang Hill Golf Club, pasti orang dapat jumpa.

Hujung minggu lepas, aku bagi juga panduan ke rumah. Bukan kod GPS. 
"Aha... lepas lampu isyarat tu, ngko terus himpit kiri, ada jalan masuk bawah terowang landasan keretapi 50 meter dari situ. Terus belok. Jalan terus jer...bla....bla..bla"

Aku rasa macam senang jer. Tapi dah dekat setengah jam tak sampai-sampai gak lagi. Kalau ada kenduri kahwin, leh aku pacak bunga manggar jer.

"Kat mana dah". Aku berkomunikasi guna teknologi sms. 

Lima minit lepas tu baru ada balasan. "N02'53.178 E 103' 48.662'"

Cheh. Mamat GPS nie memang nak kena hempuk dah. Aku senyapkan sahaja. Takkan lah aku nak kena buka peta dan kompas nak cari dia.


15 minit lepas tu baru dia telefon. "Mat, amik aku kat Petronas Seksyen 3"

Kan senang.

4 ulasan:

shasha berkata...

hahahaha...saya bab2 jalan ni agak fail la jugak...

nizamsani berkata...

rumah mewah memang susah nak cari.

puterikurekure berkata...

hehehe~
GPS geek memang tak reti susur2, himpit2 ni.
:)

kemat berkata...

shasha:
sama la kita

nizam:
rumah mewah senang, rumah rasa cam mewah susah

puterikure2:
gps tradisi..hahah