Jumaat, Disember 12, 2008

HADIAH: PELANDUK 2 SERUPA

“Terima kasih atas kiriman hadiah perkahwinan tu” kata kawanku di satu pagi.


“Sama-sama. Maaflah, tak dapat hadir”


“Tak mengapa. Janji dapat hadiah kan” katanya sambil tergelak-gelak.


“Tapi”. Ayat sambungannya mematikan gelak kami.


“Kenapa pulak. Tak suka cadar tu ker”. Kali nie aku hadiahkan cadar pula pada rakan. Harap tak mengganggu ‘mood'nya juga.


“Hadiah sama la. Itu hari masa hang kawin pun aku kasi cadar gak. Corak bunga dan warna pun sama. Beli kat Jusco jugak ek”


“Hah, yer ker. Camner lak leh sama nie. Tak perasan pulak”


Memang cadar tu aku beli kat Jusco. Bungkus pun guna wrapper Jusco. Sebab tu la agaknya dia tau. Aku sendiri pun dah lupa hadiah yang aku dapat dari dia. Bukan tak menghargai, cuma keliru siapa hadiahkan apa.



“Kira kita seri lah ek”


“Aha. What you give me you get back. Hehe.”

11 ulasan:

puterikurekure berkata...

hehehe~
leh lak camtu ek.

:P

tasikmerah berkata...

ni baru betul2 adil kan?... ha ha.


.

Mazarina berkata...

hehhee..ingatkan pi bagi balik hadiah yg dia bagi..:p

niji berkata...

aku pun dapat hadiah cadar banyak sekali.
cadar murah2 ke sekarang ni?

shasha berkata...

abg kemat...kang dia ingat kamu pulangkan balik hadiah dia...hahahahh...camna leh kantoi lak nih?

kingbinjai berkata...

ke ko terbagi yang dia bagi kat ko? ha ha ha

cikin berkata...

menarik gak bg hadiah cadar. nnt nk bg cadar gakla kat member. :D

harap² dia bg peti ais pulak time aku kawen nnt. ekekek.

mazudi berkata...

hahah... tu sebab aku pesan kat opis mate aku suruh tulis nama terang terang kat hadiah masing masing. Takut kes cam ni la ni.

Takper. Seri.

@yue berkata...

huahua cadar jugakkkk!

kemat berkata...

puterikure:
kebetulan

tasikmerah:
haha

mazarina:
ishh..tak elok cenggitu kan

niji:
tengah jualan jimat malaysia kan

shasha:
itu la pasal

kingbinjai:
tak..beli lain tu..tapi tersama

cikin:
adil betul tu...

mazudi:
kira ok la sama-sama seri

@yue:
apa lagi yg boleh kasi

cik puan daun berkata...

kemat.. ko pasti ke tu bukan hadiah yang dia bagi masa majlis ko? ko pasti?? ahahaha