Selasa, Disember 16, 2008

DI RUMAH MERTUA

Ada kawan tanya. ”Berpantang di mana”. Mungkin hajatnya nak menjenguk baby.

Aku kata ”Di rumah mertua. Bapak mertua siap ubahsuai buatkan satu bilik untuk kami”

”Wow. Nasib bapa mertua ngko tak buatkan rumah sekali untuk korang”

”Hah. Itu dah macam dapat betis minta peha”.

Ada juga yang tegur, sejak dah jadi bapa, bau baby melekat kuat pada aku. Mesti selalu dukung dan peluk anak nie.

Tidak juga. Aku punyai alasan lain. Barang-barang toiletries aku kecuali berus dan ubat gigi semua kat rumah flat kami di DD. Terlupa nak bawa masa lepas bersalin dan balik ke rumah mertua. Jadi, aku terpaksa guna barang-barang baby. Bedak baby. Syampu baby.

Nota:

1. Terima kasih pada keluarga mertua yang bersusah payah sediakan bilik untuk kami. Husna cucu sulung mereka.
2. Harap tiada yang cemburu kalau dikatakan bukan setakat bau, kulit tangan aku pun dah sehalus bayi. Hehe.

12 ulasan:

tasikmerah berkata...

tapi bayi tak gosok gigi ye.... ini bermakna... hmmmm...

he he.



.

Mazarina berkata...

hehehhee...en.kemat...mesti hepi dpt anak nihhh...

Dayat berkata...

Sayangnya kemat dgn husna... Untung awek chegu.

shasha berkata...

hahhhaha..suka bau baby...opss...mana bole nak peluk2 cium abg kemat yg bau cam baby tuh...bahaya~!!!!..kih kih kih...

cikin berkata...

haaa.. ni mesti pakai syampu 'tak pedihkan mata'>> sila baca ikut suara dak kecik dlm iklan johns0n tu. :D

puterikurekure berkata...

selembut bayi?
huwaaa.....
dasat tu.

ehem. tolong ciumkan baby husna untuk kite bleh tak?

Indrasakty berkata...

Ha ha.. terjejas kemaskulinan.

paiseh berkata...

buruk siku.. dah beli utk baby dia gak abiskan. hahahahahaha..!!

hegira berkata...

eeei bestnya jaga baby.

hayad berkata...

kulit tangan dah sehalus bayi...cet!

kemat berkata...

tasikmerah:
berus gigi ada bawak laa...

mazarina:
mestilah..hehe

dayat:
:)

shasha:
jangan...

cikin:
aha

puterikure2:
dah banyak kali dah cium..utk kamu dan semua orang..hehe

indrasakty:
hehe

hegira:
time nangis yg tak best

paiseh:
berkongsi..hehe

hayad:
tak caya ker..heha

Amy Z! berkata...

hahaha. boleh jadi sehalus kulit bayi jugak ke? haha. :-p