Selasa, November 11, 2008

MASAK: TERLEBIH KASIH SAYANG

Kerana mahu berlagak seperti chef, 2-3 kali aku masak sayur air tak cukup garam. Malas nak rasa.

Semalam. Masak lagi. Bukan sayur air. Tapi ikan masak cuka. Pertama kali cuba. Kali ini aku rasa. Letakkan sedikit pada lidah.Dalam gopoh-gapah, lidah aku sedikit melecur dek panasnya kuah masakan cuka.

”Adoi”. Aku jerit kuat-kuat. Menarik perhatian awek che’gu.

”Itulah. Orang rasa sikit jer, yang sampai pergi cium sodep tu buat apa”

”Nak lebihkan kasih sayang dalam masakan. Tu pergi cium sodep tu. Adeh..adeh...”

16 ulasan:

bayan berkata...

oooo...itu petua encik chef ye. cium sodep untuk tambah kasih sayang?

ah tok berkata...

Ermm sedap...

Masukkan kiub pati ayam knorr.


.

puterikurekure berkata...

hehehe...
sampai cium sudip?

shasha berkata...

hahahah...tak pasal muncung jadi panjang sbb nak cium sudip...kekekeke...tapi en kemat ni rajin la masak...

faridmw berkata...

salam..
pandai memasak rpanya... hehe
orang cekap selalunya takyah rasa..
sbb bila dah siap masak pastu orang rasa, klu orang tu komplen kata la saja masak mcm tu sbb baik untuk kesihatan(alasan untuk larikan diri).. hehehehe

paiseh berkata...

apesal tak comolot ngan periuk belanga skali..? hakhakhakhak..!!

tasikmerah berkata...

hahahahaha...

lain kali titis kt tapak tangan le...

Cinta berkata...

Paiseh ...hahahahah kelakar lak ur comment :P

Kumprinx berkata...

awww..

blue_cherry berkata...

heh.. orang letak sikit kat telapak tangan.. he he.

13may berkata...

kamu sungguh romantik :D

cikin berkata...

hahahaha. kesian.. kesian..

madulebah berkata...

kalau aku - selalunya akan hirup guna sudu yang lain.

Orang tua-tua kata tak elok makan dengan senduk

mazudi berkata...

Padan muka.
Gelojoh.

kemat berkata...

bayan:
cubalah...hehe

ah tok:
mana leh masuk kiub ayam dalam masakan ikan...

puterikure2:
sayang sangat tu..hehe

shasha:
ah...kamu percaya ker...kena tanya awek che gu dulu..

faridmw:
sediakan alasan awal ..hehhe

paiseh:
romantiknya

tasikmerah:
lelaki..nak yang cepat ajer

cinta:
dia penah buat gak tu

kumprix:
:)

bluecherry:
sayang tapak tangan...

13 may:
:)

cikin:
tak per..ada orang tengokkan...

madulebah:
sekarang aku percaya kata2 orang tua

mazudi:
alahai

Amy Z! berkata...

Kan dah melecur. Hahaha. Rajinnya memasak~ Untung Che Gu. ;-)