Isnin, Mac 12, 2007

SMARtag

Nampaknya virus tag semakin merebak. Aku pernah di tag. Dulu. Dan kini. Berminggu yg lalu. Aku kena lagi. Lagi dan lagi. Antara otai2 yg tag aku ialah OP, Aku Bukan Bidadari, Pawana Malam, Si Kenit Amin Bakish. Kisah 6 benda pelik tentang diri aku. Aku bukan sombong tidak ingin menjawab soklan2 yang dikemukakan. Malah, rasa bertuah sebab di tag oleh kamu2. Tapi aku pernah jawab soklan nie dulu. Kat sini haa. Tapi itu 5 perkara. Jadi aku tambah satu lagi di sini.

Perkara ke 6 yang aku rasa pelik buat aku ialah aku boleh menulis teks ucapan, puisi, karangan tak kira pendek atau panjang. Kadang2 aku rasa apa yang aku tulis cukup menarik. Mungkin aku perasan. Biarkan. Peliknya, aku tak boleh sampaikan maklumat itu melalui kata2. Tak mungkin aku mampu berpuisi kisah kasih dan cinta dengan si dia, sukar untuk aku berhujah dengan sesiapapun. Aku akan jadi malu dan segan. Untuk berbicara. Untuk berkata2. Sekadar meluahkan dalam tulisan sahaja.

Terbaru Cik Cikin mentag aku. Skodeng desktop aku. Katanya. Apa yg tertera di desktop melambangkan karektor kita. Kalau begitu, wahai ahli nujum Cikin, kalau gambar ultraman apa maksudnya. Saya ada ciri2 superhero ker.. Hehee.. Tapi saya memang minat kartun.. Cam budak2 lak kan..



Sebab hari dah petang. Hujan pun turun dengan lebatnya. Aku tak mahu bermain lagi. Ingat lagi pesan mak. Jangan main kat luar masa hujan. Jadi aku hentikan permainan tag ini. Tak der pewaris dari blog ini. Maaf yer.

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

huuuuu...banyak nyeee ultraman. kalau tak silap ultraman ada 12 beradik je kan? :)


blogbarunakbertatih

Pa'chik berkata...

aku ingat nak reka tag 'tunjukkan gigi geraham atas yang paling hujung anda' la.

izinni berkata...

kemat,
virus protection hang dah EXPIRED la! cepat otomankan virus2 itu! laserrrrr yeahhhh!

Tanpa Nama berkata...

camne nak tepek desktop kat blog ni? cikgu,tolong ajar anak murid yg tak reti ni...

kingbinjai berkata...

tembak je dorang tu

Tanpa Nama berkata...

Pada firasat saya sbg ahli nujum, encik kemat mempunyai daya imaginasi yg tinggi utk menjadi seorang ultraman.
jalan penyelesaian : benti keje & try pasang lampu mentol kat badan. huhuhuhu...

Unknown berkata...

otromen.. fire..!!!

Aku Bukan Bidadari berkata...

hish ultraman dh tak kuat arr.. skrang ni yg paling kuat cicak man..hik hik hik

Azhar Ahmad berkata...

Nguahahahahah, otromen kecik kecik!

Tanpa Nama berkata...

terkejut pon ade. Tak sangka sungguh desktop kemat gambar otromen. Isk2..

13may berkata...

bagus....anak yg taat. Ikut cakap mak:)

achik berkata...

comelnya otromen... ;p

blackpurple @ jowopinter berkata...

Pencinta Otromen rupanya kau ni.. he he he

akirasuri berkata...

otomen. comel.

Unknown berkata...

en. kemat, ottomen tuh nmpk mcm biskut kecik2 jer. lapor nih!

13may berkata...

this is very good!

thank you.

hahahahha.....

Lan Rambai berkata...

tahniah.. kerana ko juga salah seorang penamat tag.. haha

Kemat berkata...

tanpa nama:
adik beradik otromen ader yg pompuan tak..hehe

pa'chik:
huh..susah soklan tu

izinni:
dah laser...hancus terus

skidg8:
check emel

kingbinjai:
knapa nak ditembak nie

cikin:
dah try pasang mentol, tapi tak tahan, panas tu

orochi:
hu, kamu raksasksa gorgon eh..

aku bukan bidadari:
jadi otromen leh gi Jepun selalu..

azhar:
kecik cili padi..skali fire..haaa

ise:
pecah rahsia siapa otromen

13may:
anak yg baik

achik:
cam tuan punye desktop..hehehee

blackpurple:
idola masa kecik2 dulu

cik kema:
jgn makan lak, abis hero saya

lan rambai:
biasa la otromen, penyelamat