Ahad, Julai 18, 2010

Rahsia Masak Char Kway Teow Siri 1

"Serius nak belajar masak char kway teow" tanya kawan rumah sewa aku kat Penang. Yang memang arif dalam bab masakan char kway teow nie.

Kami berdua mengangguk serentak. Mengiyakan hajat kami.
"Wokeh. Nak masak char kway teow nie mudah sahaja kalau kamu tahu rahsianya"

"Eh, kalau udah namanya rahsia. Macam mana kami nak tahu. Kalau ngko bagi tahu, bukan rahsia lah tu" betah kawan aku yang sorang lagi. Yang bijak dalam menilai char kway teow terbaik di Penang, tapi ilmu masak sekadar meggi unplugged sahaja.

Kawan yang arif masak char kway teow terus diam. Tak jadi sambung cerita. Malam tu, kami makan char kway teow kat Sani di Restoran Nasi Lemak Liverpool lagi.

Pelajaran pertama kami: Jangan banyak sangat bersoal jawab dalam bab nak berguru nie.

3 ulasan:

zonaku berkata...

hhhhmmm.....
tau xper....

sani tu pun so-so saja.........

shasha berkata...

saya pun suka char kway teow sani!!

kemat berkata...

zonaku:
paling best Mali kat Bunga Raya, Setapak

shasha:
:)