Jumaat, November 13, 2009

Dari Obihiro

Ada yang bertanya. Apa yang dicari sehingga jauh merantau ke Jepun nie. Dah puas ke bermain hujan batu di tempat sendiri hingga berniat mencari hujan emas di tempat orang. (Oh ya, perlu dicerita juga untuk buatkan ada yang rasa iri hati, kami berpeluang merasai 'hujan salji' pagi semalam. Hehehe)



Dengan nilai barang dan makan yang tinggi di sini, tidaklah saja-saja aku ke sini. Bukan banyak sangat duit aku semata-mata nak berjalan ke sini. Asal nak membeli jer, bila tukar ke RM cuak gak memikirkan harga yang dibayar.







Aku. Atau tepat kami. Kemari atas misi menambahkan ilmu di dada. Mencari pengalaman di tempat orang. Jangan percaya kalauaku boleh baca segala nota tulisan Jepun nie. Sepatah haram aku tak tahu. Samanya jer ejaan dia aku tengok.

Terima kasih kepada coordinator merangkap translator kami di sini. Berbuih gak aku tengok dia nak kene translate setiap patah penerangan yang diberikan. Tambah sesi soal jawab, kelam kabut dia nak pahamkan antara dua  pihak. Kami (peserta) dan pengajar macam ayam dan itik.


Nie. Aku snap gambar shorthand dia. Memang cakar ayam habis. Ditulis shorthand tapi bila baca jadi longhand. Hehehe.

Tiada ulasan: