Khamis, September 17, 2009

Salam Aidilfitri.

Memang raya dah dekat dah. Sebab hari-hari orang dok tanya pasal raya. Bila balik kampung? Bila mula bercuti? Raya kat mana tahun nie?

Kat radio pun orang buat dedikasi mintak lagu raya. Ada la sorang dua yang tengah dok kemaruk bercinta mintak lagu Eddie Hamid.

Nak bekerja pun dah tak berapa best dah. Hati asyik teringat nak sambut Syawal. Ramadhan dah lupa dah. Sebab tu jemaah kat masjid pun dah mula kurang. Saf dah tak panjang macam awal2 puasa dulu.

Kat pasar Ramadhan, brader jual murtabak pun dah tutup gerai, balik kampung (gerai lain bukan tak ader, tapi banyak bawang dan kobis dari daging/ayam).

Kat opis, kejap-kejap ada email masuk ucap Salam Aidilfitri. Masing-masing dah tak sabar nak raya. Kerja dah tolak ketepi. Disebabkan jiwa nak bekerja dah tak ada, aku isi masa tak berapa lapang nie buat ucapan lah.

Sebelum aku bercuti, kena la mintak maaf dulu. Hari lain bukan tak boleh mintak maaf. Tapi kang korang tanya pulak. Ada dosa apa sampai teresak-esak mintak maaf.

Ok lah. Kawan. Terima kasih semua. Aku sekeluarga minta maaf zahir dan batin. Kalau ada terkasar bahasa terlepas bicara, mohon dimaafkan kelemahan ini. Salam Aidilfitri.

Nota Dari Amil: Raya-raya jugak. Zakat jangan lupa bayar.

5 ulasan:

shasha berkata...

salam aidilfitri bro kemat...minta maaf jika ada salah silap...

Acik Aminbakish berkata...

Selamat Hari raya Kemat untuk semua sekeluarga.

Lan Rambai berkata...

aku dah sampai umah bapak ko dan bawah umah ko. Ko tu tak sampai rumah aku lagi Kemat.... kalau ko tak datang lagi tahun ni... aku tak mo jenguk blog ni lagi haha

Bunga Rampai berkata...

Salam Aidilfitri untuk Kemat sekeluarga, maaf zahir batin :)

kemat berkata...

shasha:
saya sama juga

acik ab:
salam untuk kamu sekeluarga juga

lan rambai:
wokeh..buat la satay, aku daatng nanti

bunga rampai:
salam untuk kamu sekeluarga juga