Jumaat, September 11, 2009

Kurma Raya

Awek suka kucing bagi aku kurma.

Aku tak cakap terima kasih. Aku tanya "Eh, mana biskut raya. Puasa dah tak sampai 10 hari lagi takkan baru kasi kurma. Kasi la Almond London ker sebalang dua"

"Biskut raya belum siap lah. Amik lah kurma tu. Leh simpan untuk puasa enam nanti"

"Biskut raya bila pulak... takkan abis puasa enam nanti"

"Nanti-nantilah. Biskut tunjuk-tunjuk belum sampai lagi. Tempahan banyak katanya"

"Eh, jap kurma nie tak boleh makan kan" kata aku merujuk pada kurma yang diberinya.

"Kenapa pulak. Dah tak elok ker. Ada ker kurma yang tak boleh makan". Risau pulak awek suka kucing tu. Entah-entah, dah berapa banyak dia telan sebelum ni.



"Kalau makan sekarang, batal puasa... Lepas buka nanti boleh la..."

7 ulasan:

shasha berkata...

hahahahha...stress je bila cakap ngan bro ni laaa...

puterikurekure berkata...

hahaha.
dah agak mesti nak cakap macam tu.
:P

nizamsani berkata...

haha..

Cik Keju berkata...

cuak dia takut terbagi kurma dah berulat. huhuh.

puyu emas berkata...

sengal la si kemat ni..eh, sape nma awek suka kucing tu? xkn xde nma kot...

tasuke berkata...

enche' kemat..enche' kemat mengorat awek suka kuching ni.. awek che' gu enche' kemat tu ta' marah kah?

kemat berkata...

shasha:
heheh..

puterikure2:
:)

nizam:
hahah

cikin:
cuak abis haa..

puyuemas:
dia tak suka interprem..so nama ak leh kasi keluar

tasuke:
jgn la bagitau..heheh