Selasa, Jun 30, 2009

Layan Bola

"Wah.... Brazil menang ek...." tiba-tiba awek yang suka kucing tu mencelah. Entah dari mana datangnya. Berdiri tegak di depan aku sambil matanya cuba mengamati ruangan berita sukan akhbar pagi nie.

Rasanya semua orang dah tahu Brazil menang Piala Konfiderasi. 3-2. Mungkin sebab rumah awek suka kucing tu tak der Astro. Atau tak sempat nak dengar berita nie kat tv atau radio. Argh.. lagipun dia perempuan. Takdenya nak ambil tahu sangat pasal sukan berebut bola sebijik nie. Lain la kalau pasal kucing.

"Mintak bahagian sukan Mat.. nak tengok pasal bola la"

Perghh.. serius nampak. Bila pulak ntah awek suka kucing nie minat bola. Setahu aku pompuan jarang minat pada sukan bola. Minat pada Beckham, Ronaldo ker atau Zaquan Adha itu tak boleh kira. Itu minat pada personaliti sahaja.

Walaupun aku sendiri masih nak baca surat khabar tu, tapi aku biarkan sahaja awek suka kucing tu mentelaah dulu. Sebab respek ngan minat dia pada sukan bola nie.

Baru 2-3 baris baca. Dah berenti. "Eh... apsal final lawan US. Spain apa cerita"

Cheh. Tak jadi nak respek. Setakat berita final ok lagi. Ini Spain kalah kata semi final pun tak tahu jugak nie apa cerita.

Kuiz sukan bulan ini: Indra Putra main dengan pasukan mana sekarang? No jersi?
(kalau kasi soalan pasal EPL, pejam mata jer korang jawab kan...)

8 ulasan:

Amy Z! berkata...

tgk juga semalam. tapi tak layan dan tak minat bola. buat tak tahu je la. hahaha. kecuali temankan encik suami tgk bola sajalah.

GDIZ berkata...

eh..boleh la suh pompuan tu jadi kapten futsal jabatan lah kalau mcm ni..

Kehelan berkata...

indra putra mahyudin main ngn kelate.. jersi dop ingt ler.. eh btul ke?

shasha berkata...

tak minat bola!huhuhu...

nizamsani berkata...

mahyudin aku tau..
timbalan perdana menteri.

puterikurekure berkata...

hahahhaa!
org pompuan memang tak reti okeh pasal bola.
saje je nak bukak topik tu.

;)

Kek Keju berkata...

errr.. saya pilih no 11. ekekekek.

kemat berkata...

amyz:
setia sang isteri

gdiz:
:)

kehelan:
aha..sekarang layan budu la dia

shasha:
best woo..

nizam:
kamu pandai la..

puterikure2:
aha

kekkeju:
yer ker