Isnin, Mac 30, 2009

Anak Cikgu

Sabtu Pagi. Awal Pagi. Beberapa Jam Sebelum Aktiviti Bergelap Bermula.

Sabtu itu Sabtu yang keempat jika merujuk kepada kalender Kedai Bateri yang aku gantung kat dapur. Kebanyakannya sektor swasta turut bercuti kecuali di bahagian perkhidmatan dan juga yang kerja kat tapak pembinaan. Sektor Kerajaan apatah lagi.

Awek che'gu ada sukan pulak pagi tu. Aku ada kursus. Kat PICC. Husna terpaksalah kami hantar ke taskanya. Kena caj RM10 sebab hantar di luar waktu. Tak kisahlah. Janji ada yang tengokkan dia.

Masa nak hantar pagi tu, aku tengok ada 4 orang bayi lagi. Nampaknya, bukan kami saja yang kena tinggalkan anak atas urusan kerja. Orang lain pun ada.

"Ingatkan saya sorang jer hantar baby. Ada gak ek orang lain hantar" tegur awek che'gu

"Aha Kak. Hari nie yang hantar semuanya anak cikgu"

Woitt...sapa kata jadi cikgu banyak cuti... siap ada cadangan nak suruh masuk berpolitik pulak lepas nie.

2 ulasan:

shasha berkata...

huhuhu...jadi cikgu pun bz gak weekend...naya naya...

tasikmerah berkata...

anak tokey juga yg bahagia. he he.


.