Isnin, Januari 28, 2008

Kereta Parasit

Akhir tahun 80an, dalam kelas Alam dan Manusia, kami belajar tentang pokok parafit. Yang menumpang dan mengambil faedah dari pokok yang ditumpangnya seperti sumber makanan dan pencahayaan. Contohnya pokok dedalu.

Pagi tadi, dalam kesesakan jalan raya ke tempat kerja. Aku lihat senario yang biasa kamu lihat. Ambulans yang dipandu laju dengan siren amaran yang mohon diberikan laluan bagi kelancaran perjalanan. Dan diekori rapat di belakangnya 'kereta parasit' yang cuba mengambil kesempatan.

19 ulasan:

Intan and The Boys berkata...

cis!
sungguh kurang sopan kereta parasit itu!

Cik Keju berkata...

kalau ambulans tu emergency break.. mesti best je keta tu cium bont*t ambulans. hahaha..

*jahatnyer aku!

DeeN berkata...

Argh!! Benci aku dgn kereta macam tuh. Mengambil kesempatan. Jahat!!

Azhar Ahmad berkata...

Hummmm... kereta cik lipan ker? Ahahahahha Serkap jarang ni....

Tanpa Nama berkata...

bukan kau pun ikut sama ke?

Aku Bukan Bidadari berkata...

oit..tetiba terasa... psl kalo beckham tak der sya selalu wat camtuh utk segera smpai umah..lalalalal ok ok lepas ni x wat lagi takut di panggey keretea parasit..saya tau menda tu salah tapi.. (nk bagi reason gak tuh)

LadyTiz berkata...

benci jugak org macam ni.
tp mereka tak peduli, asal sampai tempat dgn cpat. rebut peluang keemasan.

Brader Black berkata...

hoh..
bagos sunggoh para parasit itu..
mungkin mereka berpegang kepada prinsip Ada Ruang Jangan Lepaskan Peluang

Serindit berkata...

Ye ye..

kereta itu boleh buat saya naik angin

Tanpa Nama berkata...

hahaha! lain kali bawa racun dalam kereta... sembur saja!

cikdinz berkata...

bangsat betul dorang nih...

Tanpa Nama berkata...

Samada kau drive dengan normal dan sampai dengan kadar yang biasa, atau kau ambik sedikit peluang yang ada untuk kurangkan masa dijalanraya.

Aku rasa cukup bertuah bila ada peluang cenggitu. Haha. Salahker eek?

achik berkata...

kat mana2 je ada je yg amik kesempatan.. biasa la tu.. ;)

Mak Su berkata...

memang biasa sangat tengok tu

khairyn berkata...

eh bukan ke boleh kena saman?

Tanpa Nama berkata...

mungkin sedara mare yg dlm ambulan tu beb..

Bunga Rampai berkata...

Tanpa disedari, memerhati senario sebegitu mampu mengungkap perangai si pemerhati.

Salam :-)

BayuKK berkata...

...berhati² lah dijalan raya...

Chika Chika berkata...

saya pernah jadi kereta parasit.
beberapa kali.