Jumaat, Disember 14, 2007

Tunku Kudin

Sedang dipentaskan, satu persembahan teater yang memenangi beberapa anugerah utama di Festival Teater KL 2007. Tunku Kudin mengimbau susur galur sejarah pelantikan Tunku Kudin sebagai Yamtuan Selangor pada tahun 1968.
Teater oleh kumpulan teater Universiti Malaya ini akan dipentaskan mulai 13 ingga 15 Disember 07 jam 8.30 malam di Auditorium DBP, KL. Kemasukan adalah percuma.
Bagi yang meminati teater, kamu pasti teruja. Bagi yang belum mengenali dunianya, janagn lepaskan peluang mengenalinya.
p/s: Promosi ini bukanlah bermakna penulis ada kaitan sama ada secara langsung atau tidak dengan teater ni. Cuma dirasakan, hebahan tentang dunia teater ini masih tidak diketahui ramai. Sekadar ingin berkongsi.

13 ulasan:

cikin berkata...

owh..menarik ni. kalau ade sesape nk blanje lagi best. (belanja lepas tintin teater.. :D)

cikin berkata...

ops..typo..

*tonton :p

kurekuredalamperahu berkata...

waaa...saya sangat suka teater. tapi perak susah laaa...

waaaaa!!!!!!!!!!!!!

blackpurple @ jowopinter berkata...

Kalau blogger Pegawai Khalwat, Butaseni, Jinggo tu dapat tau ni, mesti dia pun pergi.

cikdinz berkata...

menarik nih. dah bertahun dah tak tengok teater..

p/s: masa muda dulu, pernah lah berlakon teater...

nUr@dDeEn berkata...

Woah!! Teater! Memang bercita2 sangat nak pi menonton teater. Tapi.. tapi.. tapi.. huhuhu!!

Dayat berkata...

Eh, teringat plak kat Kudin kita..... apa kabor dia hek?

neeziee@separawaras.com berkata...

jemput aku di tanjong malim..

makcik Anne berkata...

cerita pasal teater, mak cik teringat kisah yg dibaca. baik diteaterkan kisah bagaimana melaka hilang sultan. Dulu adalah berkongsi sultan sat ngan singapura. disebabkan keling sorang, langsung melaka tak bersultan. bahaya rupanya keling ni.

Mak Su berkata...

berminat tapi masa tiada

khairyn berkata...

oh buat aku mengimbau kenangan lama

aku banyak kenangan pergi menonton teater zaman sekolah dulu hahahaha

tyrexia berkata...

dh terlepas tarikh. :| adeh.

TedungS berkata...

cett.. aku terlepas bas le ni