Isnin, Mac 20, 2006

Weekend Yg Lebih Memenatkan....
Hmmm..balik2 citer pasal aktiviti weekend aku..yelah dah blog liepan nie kepunyaan aku..mestilah tulis citer pasal aku..kengkawan aku...sedara mara aku...binatang peliharaan aku..makanan kegemaran aku..segala citer baik pasal aku..
Weekend yg memenatkan memulakan pengkisahannya di ari Jumaat mlm Sabtu...dan malam tu aku bertungkus lumus menyiapkan segala keperluan report dan tugasan mingguan..supaya naik kje ari Isnin xder la kelam kabut nak setel itu ini..dan moga weekend ini benar2 memberi ruang untuk aku mencapai erti rehat sebenarnya..
Aku dapat merasakan kekalutan yg bakal dihadapi weekend ini bermula dgn aksi kejar mengejar bas..Hujan seakan tidak menjadi halangan utk Cik Mz m'pamir'n ke"alfonso"annya di litar basah itu..kami tiba 5 mnit sblm bas dijadual'n 'take off'..dlm 5 mnit itu smpt gak balun nasi lemak m'gantikan 600 kcal(tenaga/kalori) yg dibakar sepnjg ranjau perjlnan..
Kemampuan bas2 ini mengekal'n catatan masa x lebih 4 jam bg perjlnan PNG-KL sememangnya x perlu diragu'n..cam biase..Puduraya adlh tpt plg best utk tido sementara m'nanti kokokan ayam..dan selepas menunai'n tanggungjawabku yg pertama di pg hari..segera kupanjat tangga LRT Pudu ke Pandan Indah..
Lepas sarap sepinggan dua roti canai yg makin menipis itu...aku dan A..D.. merempit ke Ampang Sport Planet...dan disinilah segalanya bermula...himpunan pemain2 berbakat yg digugur'n dr skuad kebangsaan England atas alasan gagal menguasai bahasa Inggeris dgn baik..kami smua ditemukan dlm satu perlawanan amal bg mengosong'n kocek penaja...ade goodies pack..suit putih merah lengkap berstokin..5 pasukan 11 perlawanan 1 pemenang..seperti biase pertarungan dimulakan dengan acara makan2 secara kecil2an..dan aku yg kecil makan secara besar2an...
Perlawanan antara kami memang sengit..sering berbalas serangan..kalu korang slalu ikut EPL..tgk camner Liv main vs MU, camner hebatnya Wigan mengekang asakan Chelsea, camner b'skillnya Arsenal merobek gawang Spurs..memang hebat'n..tp kami x der la main camtu..
Paling bestnya kami mnang..dan piala itu kami bawa pulang..untuk tatapan aweks2 kat opis...paling best lg sblum pulang kami dijamu di Borak-Borak..nikmatnya makan lepas berjuang keletihan umpama hisap rokok lepas seharian berpuasa..
Penatku tak berakhir disitu..aku msih perlu bertukar antra bas dan komuter sblum smpi ke rumah org tua ku..Sebaik saja mberi salam aku lena diulit intan...
Mlm itu rumah kami pnuh ngan sedara mara yg sama2 b'kumpul melahir'n kesyukuran atas kejayaan ahli2 keluarga dlm SPM..dan aku kembali dibuai mimpi sebaik menghabiskan makanan yg dihidang'n..
Mcm biase Lepat dapat m'hidu kepulangan aku..jam 12 mlm aku dikerah ke Uptown Kota Damansara bg meramaikan suasana malam..mulanya nk diheretnya aku ke Uptown Danau Kota..port baru anak2 muda tp aku dah tak larat..tak larat nak berjalan..tak larat nak tengok anak dara dan pusat yg bertindik..
Pg Ahad aku hanya melepak di rumah mengira bintang..camner ko leh kira bintang dlm rumah..siang ari plak tu..entahler..tp aku mmg nmpak bintang pg Ahad tu..
Lepas Zohor, aku, Neeziee, ZR dan wifenya ke Pusrawi Kota Damansara. Kononnya nak melawat kawan yg bru selamat melahir'n bayi perempuan..tp terjahan kami tak kne..ZZ dah kluar pun dr wad..kami berpisah disitu..ZR ke rumah mentuanya..aku dan Neeziee yg lom ader mentua m'abis'n mse kat kompleks beli belah..kami tak beli aper2..lepas 3 jam trus blah...sempat gak jumpa mber forum Neeziee smbil b'tukar buah fikiran..
Mlm itu aku gerak agak awal ke Pudu..dlm kul 9..walau bas pkul 12..sbbnya aku malas nk cross laluan gelap pejabat pos KL dr komuter tu sorang2 time mlm..aper..ingt lelaki tak perlu risau akan keselamatan dan kesucian dirinya..tpt tu dah ler sunyi sopi..golap lak tue..
port aku tentulah gerai mawar merah depan nando's tue...lyan kerang bakar smbil tgk Kota Bharu FC vs Liv..dan tentulah seperti kami..Liv pun menang mlm tue..lg 15 mnit aku dah mula grak ke Puduraya usha bas yg bakal aku naik..rasa cam agak perlahan driver mlm tue..berhemah sungguh pak cik drebar tue..lupa aku nk tanya nama dia..leh aku calonkan untuk anugerah pemandu berhemah..
smpi jer kat Penang..IKH dah tunggu..kami naik bas mini utk pulang..aku mandi..tunaikan tanggungjawab harian ku..gosok baju trus kluar sblm mentari sempat menampakkan wajahnya..ader urusan kerja kat tanah seberang..
memang weekend aku kali ini lebih memenat'n..samer penat aku nk mengerah otak memikir'n entri kali ini..penat menaip entri yg panjang tapi kosong..entri yg nyata tapi hampeh..kengkadang kebenaran itu membosankan..betulkan???

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam kenal en. kemat. nak tanyer skit lar... naper liepan~?? teeheehee...
(takder tagbod ke en kemat~?? senang skit kuncup conteng2..)

Kemat berkata...

naper liepan..hmm terima kasih..awak dah ilham'n saya satu entri ttg siape liepan...tagboard..err..nk kne taruk ker..tau tau ler camner nak taruk..