Isnin, Jun 27, 2011

Rare

"Benda ni memang susah nak dapat bro. Barang rare ni". Sengaja dia tekankan perkataan rare tu. 

"Sekarang scene rare tengah naik. Sesiapa yang ada koleksi rare kira hip lah" sambung dia lagi.

"Rare tu kira macam mana bro" aku pulak ambil peranan dalam perbualan. Rare yang aku tahu adalah perkataan 'jarang' dalam lidah Melayunya. Jarang-jarang...macam kahwin tiga yang Nujum Pak Belalang cakap tu kira rare jugak ker..

"Rare ni kira tak banyak la bro. Barang ni ada 2 jer kat dunia. Satu kat Amerika nu. Hah, yang satu lagi kat tangan bro ni lah. Amiklah. RM100 jer. Lagi setahun, bro tolak RM300 pun orang angkat punya"

Perggh..Mahal tu. Brader nie tak tahu ker. Duit aku kat bank pun rare jugak. Tak banyak. Ada sikit jer. Dah bertahun menyimpan, tak naik-naik pun. Takat tu jugak.

3 ulasan:

MushroomCute@Mariea berkata...

Apakah barang yang rare tu?

:|: TinTa Kibod :|: berkata...

a'ah,..brg mende ni..
seriau je..haha

*entri baru : Mari Melangkah [bukan Mari Menari] bersama si kecil..

Kemat berkata...

cuma jam randik