Selasa, Jun 21, 2011

Hidup Macam Cokelat

"Kemat. Nah hadiah" kata awek suka kucing sambil hulurkan sekotak cokelat yang dibungkus dengan plastik lutsinar.

"Wah, cokelat yer. Terima kasih" balas aku tatkala menyambut bungkusan kotak tersebut. Yang ada gambar cokelat di luar kotaknya. Aku biasa tengok kotak cokelat tu. 

 "Bukalah dulu baru tahu. Itu cuma kotak sahaja. Lagipun kata orang, Life is like a box of chocolate,you never know what you are going to get.".  

Entah kenapa, awek suka kucing gemar berfalsafah akhir-akhir ini. Namun, kata-katanya membuatkan aku teruja untuk segera membukanya. Bermacam benda yang bermain di fikiran.  Mungkin Galaxy Tab, mungkin baju bayi, mungkin hiasan kaca atau mungkin juga cerut Cuba. Dan sebaik mengalihkan penutup kotak tersebut, aku lihat

.
.
.
.
 

"Eh, cokelat"

"Memanglah. Kat kotak dah tulis kan" balas awek suka kucing sebelum berlalu pergi.

"Cheh"


6 ulasan:

zonaku berkata...

nk adiah gak....... bday mgu dpn

Tanpa Nama berkata...

hahahhahaha

MushroomCute@Mariea berkata...

Nak coklat....

nizamsani berkata...

aku pun nak juga.

Kemat berkata...

zonaku:
epi besday yer

tanpanama:
hihi

mariea:
wak dah panai buat cup cake cokelat kan..

nizamsani:
nanti kamu gemuk bro

shasha berkata...

Me want chocolate too bro!!!