Rabu, Oktober 27, 2010

Mengeteh Hilangkan Letih

Sesi minum petang bagi lelaki adalah terapi untuk hilangkan tekanan kerja. Dan kami selalunya akan membincangkan perkara yang ringan. Ulasan berita di akhbar. Atau tentang perihal kekeluargaan. Sesekali tentang gosip artis juga tentang makwe yang lalu lalang dan menarik perhatian.

Bila bicara tentang berita akhbar, berdebat tentang politik masa kini, selalunya berakhir dengan terzahirnya kekecewaan. Rasa tidak puas hati pada apa yang berlaku. Dan dilakukan oleh mereka. Dan suara kami hanya berakhir di kedai kopi itu sahaja.

Bila bicara pasal makwe. Hati masing-masing berseri-seri. Terlupa seketika pada isteri. Kopi pahit rasa manis. 

"Ngko, bila nak tambah dua Mat" tanya kawan mengeteh walaupun sebenarnya dia minum nescafe.

"Isshhhh.. satu pun dah cukup laa. Korang ingat senang ker nak berpoligami"

"Eh, yang ngko melalut pasal poligami nie apehal. Aku tanya pasal anak. Husna tu, bila nak dapat adik. Kesian main sorang-sorang"

"Cheh. Tukar topik tak cakap"

5 ulasan:

shasha berkata...

ahaksss...ada ati ek abg kemat...kasi tau kat awek che'gu kang....

Cik DIA berkata...

hahahha...
mcm tau jerk "siapa teman2 mngeteh" tu...
ekekeke....
(",)

MushroomCute@Mariea berkata...

hahahaha...ada terlintas di hati ke tu?

Kemat berkata...

shasha:
isshh... mana sanggup

cik dia:
err..teng..teng ..teng

mushroomcute:
belum cukup adil

MushroomCute@Mariea berkata...

Bagus-bagus..karang dibangkitkan senget sapa nak tanggung? sendiri jugak