Rabu, Oktober 13, 2010

Exam: Kali Ini Awek Che'gu Punya Giliran Pula

2007. Kami pasangan keluarga muda. Yang masih menikmati saat manis bulan madu dalam rumah tangga. Tambahan pula, ia perkahwinan jarak jauh. PJJ. Awek che'gu di kepulauan borneo dan aku di tanah Semenanjung Malaysia.

Cuti sekolah. Memang paling ditunggu. Waktu kami dapat bersua. Cuma, kali ini ceritanya berbeza. Awek che'gu yang masih memegang taraf sebagai Guru Sandaran Terlatih perlu hadir ke sesi interbiu untuk dilantik secara tetap.

Kami tukar skrip. Kali ini aku yang terbang ke sana. Menemani awek che'gu untuk sesi interbiu. Dan bersedia dengan segala pembacaan tentang konsep negara dan isu semasa.

Di Sandakan, kami tinggal di rumah sewanya. Cikgu teman serumah yang lain semua dah pulang bercuti. Tidak terlibat pula mereka dalam sesi interbiu kali ini. Tak perlulah kami bersusah payah nak cari hotel penginapan pula. 

Pada hari awek che'gu pergi interbiu. Aku pergi ke klinik di sana. Badan menggigil, rasa seram sejuk pun ada. Masa daftar, aku lupa alamat rumah sewa awek che'gu. Aku mintak gunakan alamat pada kad pengenalan sahaja.

"Ooouiihh.. jauh nie. KL bah. Kenapa datang sini" tanya awek jaga kaunter daftar.

"KL ramai orang la" balas aku dalam senyum kelat, badan tak berapa sedap.


6 ulasan:

Amy Z! berkata...

hahaha. good anwser.

nizamsani berkata...

hebat.haha.

cik biskut berkata...

Tabik. haha. :p

shasha berkata...

hahahha..comel je..

Kemat berkata...

amyz:
biasa..terlatih

nizamsani:
haha..macam kamu juga

cik biskut:
terima kasih

shasha:
saya ker..tq...haha

cik fatihah berkata...

hahahaa!
kelakarla.