Sabtu, September 18, 2010

Klise Di Hari Raya

Rahmatnya hari raya, inilah kesempatan nak mengenali saudara mara. Sama-sama tinggal di Kuala Lumpur belum tentu sering bersua. Seronok dapat jumpa orang tua-tua, mendengar mereka bercerita. Tentang salasilah keluarga. Siapa sangka kawan sekerja, jiran tetangga ada pertalian yang tidak diduga. Oh, rupa-rupanya kita bersaudara.

Anak-anak kecil. Paling ceria. Kocek penuh dengan duit raya.

"Nah. Duit raya. Kongsi 3 orang yer" kata aku menghulur wang kertas merah. RM10. Pada abang yang sulong. 7 tahun

"Nak bagi macam mana nie" adiknya yang nombor dua bertanya. Bukan pada aku. Tapi abangnya.

Aku biarkan mereka menyelesaikan masalah matematik itu sendiri. 

Masa nak pulang, aku nampak 3 beradik tu berkumpul dalam bilik. Yang bongsu, 4tahun, pegang gunting.

"Aiseh"

5 ulasan:

shasha berkata...

hahahha...rugi rugi...rupanya si abang tak pandai matematik kah?

nizamsani berkata...

berat ni.

@yue berkata...

errr..errr...
sian..len kali pe salahnya bahagikan sama byk..smpul raya pn byk lg kan hehehe

Amy Z! berkata...

lucu la abang nie.. haha.

selamat hari raya. maaf zahir batin.

~Amyz & Family~

Kemat berkata...

shasha:
ilmu hisab baru belajr tambah dan tolak jer

nizamsani:
sama-sama kita pikul

@yue:
nie yang asalnya lupa masuk dalam senarai

amyz:
salam aidlifitri..maaf zahir batin