Isnin, April 12, 2010

Hujung Minggu Kami

Sabtu. Ada reunion aka gathering budak sekolah menengah dulu. SMAP Kajang SPM 1995. Begitulah tertulis dalam kalender aktiviti perancangan hujung minggu kami.


Rancangan 1.

Kami bertolak pagi-pagi. Iya, aktiviti pun dikhabarkan bermula seawal jam 9 pagi. Ramai gak yang telefon ajak berkonvoi. 


Tak jadi. Awek che'gu harus ke sekolah pula pagi itu. 

Rancangan 2.

Kami pergi tengah hari, sekembalinya awek che'gu dari sekolah. Cuma kami akan terlepas beberapa acara menarik pagi itu. Husna dihantar ke Taska terlebih dahulu pagi itu. Bolehlah aku buat persediaan apa yang patut dan kemas rumah terlebih dahulu.


Tak jadi juga. Hujan pagi itu agak lebat. Keberatan untuk kami hanatar Husna di dalam cuaca begini. Terdedah pada sejuk angin hujan. Lebih elok dibiarkan kat rumah. Sebagai papa mithali, aku boleh menjaganya.

Rancang 3.

Awek che'gu pergi sekolah dulu. Aku dan Husna akan bersiap-siap dan kami boleh bertolak segera ke PD setelah awek che'gu kembali dari sekolah. Dari sekolah, awek che'gu asyik bersms.

1. Minta mandikan Husna dengan air suam dan sapukan bedak di belakang leher ada ruam.
2.Sarapan untuk Husna, ada kokokrunch dan susu kotak dalam peti ais. Kena tambah air panas sikit.
3. Baju Husna nak pakai ke PD dah ada atas sofa. Beg pakaian dia jer belum kemas. Carikan pampers, baju singlet, lengan pendek dan panjang. Seluar bermuda dan topi. 
4. Kul 10, dah boleh kasi makan Husna makan ubat.

Kalau diikutkan sms awek che'gu, takdelah susah sangat benda yang nak kena buat pun. Tapi  perancangan itu pun tak jadi juga. Hujan. Husna dan ayahnya layan tidur sahaja sepanjang pagi itu. Ayah dan anak yang mithali.

Petang. Hanya aku sorang sahaja yang ke PD. Husna dan awek che'gu balik rumah Atok....

4 ulasan:

shasha berkata...

ehheeheh...camni la kalo dah ada anak ek bro...huhuhu

GDIZ berkata...

en kemat ayah yg hebat..;p..hehe

kemat berkata...

shasha:
aha...program kene sesuaikan dgn anak

gdiz:
hebat tido..hhehe

Tanpa Nama berkata...

hahaha....

"balik rumah Atok..."



merajuk ke..?


~mus~