Ahad, April 04, 2010

Bersukan Sampai Demam

Kata doktor. Sukan menyihatkan. Badan juga minda. Tapi sebab sukan juga ramai yang demam.
Demam Piala Thomas. Demam Piala Dunia. Demam main guli usah cakap la. Udah kamu main tengah panas.

Hari ini. Demam F1. Ramai yang memandu laju giler. Mungkin sebab sakit perut. Atau dah terlewat ke temujanji ngan awek kamu. Iyalah, hari minggu, biasa bangun tengah hari. Kang dah kahwin, jadi ketua keluarga tak reti nak bangun pagi buka pintu rezeki.

Dah demam tu. Jangan marah-marah. Jalan kampung. Banyak lubang. Kiri dan kanan. Macam mana nak laju. Tunggu ada program Juara Rakyat dulu baru jalan tu nak berturap. Dan aku pun tak berharap wakil rakyat meninggal supaya ada pilihanraya kecil baru. Lagipun aku bawa orang tersayang. Keselamatan anak isteri yang utama. Memandu kena berhemah. Bukan bermegah.

Dan bila aku bagi peluang, potong jer lah. Tak yah usah semacam. Sebastian Vettel kalau orang lain bagi peluang cilok macam tu, malu abis. Sanggup pakai jalan lain.

3 ulasan:

shasha berkata...

heheheh...marah nampak bro??

Mak Su berkata...

demam demam ni elok dilawankan dengan air mati jer... baru mati demamnya tu, hehehe

kemat berkata...

shasha:
tak der la marah sangat...heheh

mak su:
doktor pun pesan, minum air banyak2