Rabu, Mei 28, 2008

Kencing Malam

Di petik dari koleksi petua mengelakkan anak kencing malam

1. Jika anak anda selalu saja kencing malam, cubalah jangan memberinya minum bila hampir waktu tidur atau latihlah ia bangun bila merasa hampir hendak kencing. Sekiranya caranya tidak berjaya ibu-ibu boleh gunakan minyak zaitun yang disuamkan dan kemudian sapu dibahagian ari-arinya. Cubalah beberapa malam. Jika tidak ada minyak ini gantikan dengan halba yang dipanaskan, balut dengan kain dan tuan di ari-arinya.

2. Perahkan sedikit air lemon di atas sesudu kecil madu lebah dan terus hirup. Amalkannya di sebelah pagi dan sebelum masuk tidur.

Err…. kalau bapak budak kencing malam…..

12 ulasan:

Tyra berkata...

gantikan petua di atas dgn bapak..

cikin berkata...

kalau bapak budak kencing malam?? kenala pakaikan pampers. hahahhaa..

GDIZ berkata...

Heh..ecik kemat dah baca petua utk anak ni. heheh.Tahniah2..:D

Erkk..kalau bapaknye kencing malam??

Tanpa Nama berkata...

Kt kg aku, biasa budak yg kencing malam org2 tua botakkan kepala mereka..aku pun tak tau kenapa n apa reason nya.

SAAD berkata...

itu bukan dipanggil kencing la kemat.. hehe

hairieusoff berkata...

kencing bapa..abaikan saja...tak de petua untuk itu

kemat berkata...

tyra:
sukatannya bagaimana..ditambah sekaliganda..hehe

cikin:
huh..susah tu

gdiz:
:)

anonymous:
oh, nasib aku tak pernah botak kepala masa kecil2...jap..jap ada la..aiseh..tapi masa tu sebab layan skinhead

saad:
err..entri nie tak ke situ sebenarnya maksud dia..

hairieusoff:
kena cipta la satu

amyz! berkata...

kalo bapak budak, rotankan aje. :-p

waterlily berkata...

Kalau bapanya, telan je kulit limau tu hahahah :)

kemat berkata...

amyz:
kasihan lah bapak budak tu, besar2 pun kena rotan...hikhik

waterlily:
huh..kang terus tak kencing-kencing

siew berkata...

semua petua tu salah!
kalo budak2 kencing malam botakkan kepala dia
hahahahaha

kemat berkata...

siew:
kesian budak tu...heheh