Selasa, Mei 06, 2008

Jeruk

“Jeruk ada”

Itulah pertanyaan yang aku dapat setiap kali aku pulang dari Penang. Itulah satu-satunya buah tangan yang paling ditunggu sekembalinya dari Pulau Mutiara nie.. (ok la jugak.. dari mintak mutiara)

Kat Penang nie, ada dua tempat orang selalu cari jeruk (mungkin Penangites leh sahkan statement nie). Satu kat bazaar Chowrasta. Kat Jalan Penang depan balai polis. Kedai yang jadi tumpuan bawah tangga tu. Satu lagi kat Relau (yang nie aku dengar cakap-cakap orang tapi tak pernah sampai, katanya di sini kilang dia).



Selalunya orang akan cari buah pala. Tapi aku tak berapa layan. Lagi best jeruk salak, pauh, mangga kuning, kulit mangga, betik, jambu, amra dan lain2 lagi la..



Orang kata nak best cari jeruk kampung. Kat maner tu. Aku pun tak tahu. Kat kampung aku di Baling ada, jugak tapi jangan tersilap, sesetengah tu Siam mari…



Entahla… kenapa aku mabuk jeruk pulak. Ngidam ker…

15 ulasan:

GDIZ berkata...

yeeuuu,,,liur air liur..nengok jeruknye.Tp takpe dah dapat sebungkus.Ngidam yokk??.hehe.baguslah tu

puterikurekure berkata...

uishhh..
jeruk betik la paling best!

Aku Bukan Bidadari berkata...

nakkkkkkkkkkkkkk.... jahat ar liepan.. wat terliur jer!

ps: dulu beckham yg ngidam dulu n muntah2 dulu baru tau yg tiara peknen.. so be alert.. hihih

Tanpa Nama berkata...

lain macam je entry ni, rasa meloya plak...
kemat tak rasa loya ke?- makcik anne

NuRuL berkata...

salam kenal bro..
uish..jeruk..dulu masa kat belajar kat penang nih tiap kali nak balik kampung mesti mak pesan suh bawak balik jeruk.chowrasta tuh lar tempat kunjungan nye..hehe

fajar berkata...

seribu rasa menyekat di celah tekak,
mengapa gambar ini begitu mempesonakan?
di mana mahu aku cari jeruk sebegini di rantauan?

*bisa buat orang menangis!
huhuhu

cikin berkata...

owh..menarik jugak tu..

tp aku xsuka makan jeruk.. :D

skidg8 berkata...

kurangkan makan jeruk...
tak elok utk kesihatn...

kemat. ade cite best ker? hihi

neeziee berkata...

aku suka tengok anak beruk.comel je.

kemat berkata...

gdiz:
ngidam..ngidam

puterikure2:
jeruk salak madu yop

aku bukan bidadari:
syyyyy

makcik anne:
loya..ehe

nurul:
kat maktab ke kat U cikgu masa Penang dulu

fajar:
kami tunggu kepulangan kamu ke negara ini

cikin:
rugi..soklan tag kamu, bila la aku nak jawab..nnti ek

skidg8:
cerita aper

neeziee:
chooiiii...

Noushy Syah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Noushy Syah berkata...

Hi Liver-Bird Scouser!

hehehhe...soon you will have a brand new stadium not far from Anfield :)

BTW sorry for the lost in the semi's :)They play good no doubt.

And you are craving for pickles? Never knew men would have this kinda feelings..

kmx berkata...

slurp..

hairieusoff berkata...

saya suka jeruk...cermai...

hairieusoff berkata...

saya suka jeruk cermai...