Rabu, Oktober 11, 2006

Sahurku Cuma Kurma (entry yg tertangguh)

Aku cukup liat nak bangun sahur. Sayang aku pada bantal dan tilam amat tinggi. Tapi, mengambil kira keberkatan sahur itu, aku bangun jua biar sekadar meneguk air yg kosong.

Kat Penang, hosmet aku lah harapan untuk aku bangkit sahur. Dia kul 4.30 dah bangun. Dan aku kebiasaanya hanya bersahur di hujung waktu. Masa awal2 besahur kat Penang, aku tapau gak nasik, pastu panaskan guna microwave yg kat umah tu. Tapi bila asyik x abis jer nasik tu biarpun hanya separuh aku tapau, aku dah maleh nak bungkus. Setakat sahur kurma, roti dan air suam jer.

Pagi semalam kul 4.30 pagi, hosmet dan ketuk pintu bilik aku. Aku bangun jugak biarpun mengantuk. Humang aihh..awalnyer hang kejut aku. Alang2 dah bangun aku terus sahur dengan kurma sebiji. Ingat nak bancuh air susu. Sementara tunggu air masak, aku masuk bilik dulu. Baring2. Dan zzzz....

Tiba2 aku dengar suara org baca Al-Quran. Aku terjaga. Alamak. Dah subuh ker. Arrgghh.. lupa lak nak minum air sahur tadi. Rasa cam tak best lak makn tak minum air. Nyesal lak pegi baring kat bilik tadi. Nasibla. Sahurku cuma kurma sebiji.

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

erk kemat, xminum air.. xraser lekat ke? adeihla..

Sunan_Jati berkata...

hehehehe... lawak la hang nie kemat.. heheh apsal pegi tido rugijer..heheheh.. minum dulu lain kali yer.. hehe...

Lan Rambai berkata...

padan muko... hahaha... ko kumpul air lioq byk2 jelah cober balik hahaha

Tanpa Nama berkata...

sebbaik makan jugak..kl bgn je, pastu tido blk..hehehehe. Selamat mencari Lailatul qodar. Jgn Qodok tido udah ler..

tumismenumis berkata...

Aku kat sini kalau 4.30 tu tinggal lima minit lagi dah masuk imsak.

Ok apa sahur ngan kurma.
Berkat lebih tu.

Azhar Ahmad berkata...

Ummm, best haper kurma...

13may berkata...

buat buat lupa posa...boleh minum air...hahahaha....

ps: aku pun skrg dah malas nak makan sahur...bangun, minum nescafe & isap rokok sebatang...

Aku Bukan Bidadari berkata...

apa lah hang ni..
loqlaq sungguh..tak dak org buat mcam hang aih..

hehee

zwitterion berkata...

dapat juga kurma, dr tak bangun langsung

Unknown berkata...

bagus begus hosmet kau tu.. :D

ZaKiN berkata...

Jadi la tue.. sebijik kurma.. wakaka..!!

Tanpa Nama berkata...

kurma cina ke kurma nabi?

Kemat berkata...

cikin:
terasa kelat sepanjang hari huhuhu

sunan jati:
itu la..rugi tul ari tu

lan rambai:
telan air liur banyak2 x batal poser ke nanti

ise:
selamat mencari Lailatul Qadr..

mazudi:
ya..sahur kurma penuh berkat..leh tahan lapar seharian

azhar ahmad:
memang best

13 may:
isap rokok leh tahan lapar ker

aku bukan bidadari:
biasela org bujang

zwitt:
hang bangun sahur tak

maniq kayangan:
wokey..

neeziee:
kurma org kasi