Khamis, Oktober 05, 2006

Puasa di Miri

Pernah. Ketika Ramadhan tahun 2003. Aku kerja di Miri, Sarawak. Di sana kami berbuka hampir 45 minit lebih awal dari waktu semenajung.

Dan aku. Mula bermain sms. Sebaik masuk waktu berbuka. Di Miri, Sarawak. Yang 45minit lebih awal itu. Pada adik di KL.

SMS pada adik " Sekarang, masuklah waktu berbuka puasa bagi Miri dan kawasan2 yang sewaktu dengannya. Nie aper dok baca sms lagi. Tak nak bukak poser ke"

Toot..toot.. adik aku balas "Hampeh tul"

Malam aku sms lagi pada adik. "Nanti mintak tolong gerakkan angah untuk bangun sahur."

"Kul baper nak bangun" tanya adik.

"Agak2 15 minit nak imsak gerak la" ujar aku.

Dan pagi keesokkannya. Adik call untuk gerak sahur. Tepat 15 minit sebelum imsak waktu di Kuala Lumpur dan kawasan2 yg sewaktu dengannya. Dan aku yang masih di MIri hanya mampu mengucapkan terima kasih kerana menyedarkan aku, bangun untuk solat Subuh.

16 ulasan:

Azhar Ahmad berkata...

Lenkali pasangla alarm tu. Lagi satu, ko buat2 lupa, ko makan kenyang2 pastu... Ahhh lupa aku kat miri....

Boleh diterima ke?

Lagi satu, kan ke ko boley musafir?

Kawan aku cakap, mu kapir!

Ngauahhahah

Tanpa Nama berkata...

hahahha.. kesian kemat..
tula..lenkali jgn kenakan orang.. :D

bluecherry @ fai berkata...

Saje drop by..

Makanan kat miri sedap tak? Leh kirim ikan pekasam tak.. he he.

Ada orang ngidam laa..

Dong_Sanchai berkata...

bagus adik kemat tu..kirim slm eh kat dia...tp encik kemat reply kasi hamper la jangan kasi hampeh :)

ZaKiN berkata...

huhuhu.. tue ler teruja waktu berbuka..!! kantoi waktu bersahur..!! kira ok gak tue.. bangun untuk subuh..

Lan Rambai berkata...

Hahaha.. padan muko.. bijak sungguh adik ko tu hahaha

Sunan_Jati berkata...

Wakakakkakaka!


hampeh betui... tapi best juga yer kalu musafir time 2x posa ie nhuhuhuhu!

13may berkata...

adik hang memang bijak balas dendam...hehehehe...

cik puan daun berkata...

revenge is the best policy.. :P

Tanpa Nama berkata...

kerek tol yekkk

Tanpa Nama berkata...

hahaha..

zwitterion berkata...

kan dah kena!

Aku Bukan Bidadari berkata...

heheh tuh lah eksenn.. (gelak terbahak2)

Unknown berkata...

hehe :D

Tanpa Nama berkata...

laaa... tak patut..

Kemat berkata...

azhar ahmad:
alarm dalam tido umpama lagu merdu nyanyian ct nurhaliza

cikin:
idup x mengenakan org x syok ler..heheh

blue_cherry:
salam kenalan. tima kasih melawat.datang ler lagi.

dong:
kalau dia tau hang suruh aku adjust hamper utk dia, mesti dia tuntut smpi dapat nnti

maniq kayangan:
sib baik Subuh tak terlepas

lan rambai:
adik aku bijak..kne tanya saper abang dia heheh

sunan jati:
musafir di bln poser syok sbb x terasa waktu berlalu..kalau dok satik jer kat opis tu, mau kul 11 dah terasa lapar

13may:
adik aku

daun:
revenge yg keterlaluan leh report polis tau

paqlee:
wakaka

neeziee:
:)

zwitt:
dah biase dah

aku bukan bidadari:
hidup mcm main catur, mula2 hang makn queen dia, pastu dia telan queen hang plak

sikenit:
haha, nak gelak juga

bengong:
memang tak patut, sepatutnya benggong yg kne apehal aku lak